OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om bolaget
Storskogen grundades 2012 och är en privatägd bolagsgrupp som förvärvar och driver välskötta och lönsamma bolag med ledande ställning på sin marknad. Storskogen är uppdelat i tre affärsområden och består av ett 70-tal affärsenheter med totalt närmare 4000 anställda – varav mer än två tredjedelar utanför storstadsregionerna.
Storskogen förvärvar bolag i hela Sverige samt runtom i Europa. Som ägare med evig ägarhorisont arbetar Storskogen vidare med de förvärvade bolaget på de sätt som en gång i tiden gjort dem så framgångsrika. Den som säljer sitt livsverk till Storskogen ska känna sig trygg med att Storskogen som ny ägare kommer att bidra med kompetens och stöd för bolagets fortsatta utveckling och framgång.
Information om rollen
Du får en bred och ansvarsfull roll i ett expansivt bolag. Du kommer att vara kontaktperson gentemot dotterbolagen och ansvara för de nyförvärvade bolagens implementering av Storskogens rapporteringsrutiner, kvalitetssäkring av dotterbolagens finansiella rapportering till koncern samt vissa administrativa rutiner. Vidare kommer du vara ansvarig för styrelserapportering på månads- och kvartalsbasis. I arbetet ingår resor 1-2 gånger i månaden till våra dotterbolag runtom i Sverige. Du förväntas hjälpa dotterbolagen med att säkerställa att bokföring sker enligt K3-regelverk och att koncernens policys gällande finansiell rapportering implementeras i bolagen.
Du kommer även att bli involverad i diverse projekt som vi driver på koncernekonomiavdelningen. Vidare ligger Storskogen inför en planerad börsnotering, vilket kommer innebära diversifierade uppgifter kopplade till detta, höga som låga. Inför och efter noteringen så kommer krav på ökad internkontroll. I rollen som controller på Storskogen kommer du ha övergripande ansvar för detta hos våra dotterbolag samt gentemot externa intressenter/kontrollenheter såsom börsrevisor.
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som har erfarenhet av bokföring och redovisning enligt K3-regelverk. Du bör ha ca 2–5 års arbetslivserfarenhet. Vidare ska du kunna påvisa god förståelse för och praktisk erfarenhet inom internkontroll. Kunskap om projektredovisning och successiv vinstavräkning enligt K3 är meriterande.
Dina personliga egenskaper
I rollen som Financial Controller krävs struktur samt god analytisk förmåga. Som person är du detaljfokuserad, leveranssäker och framför allt prestigelös. Du har lätt för att prioritera, trivs med eget ansvar och gillar att driva förändring samtidigt laget går före jaget. Du har förmågan att säkerställa hög kvalitet i ditt arbete även under pressade förhållanden. Du gillar att arbeta och samarbeta i ett högt tempo i en geografisk spridd organisation, har lätt för att bygga relationer och uppskattar att ha många kontaktytor. Vi är i egenskap av en ung organisation en arbetsgivare som kräver flexibilitet i det vardagliga arbetet, då diverse ad-hoc uppgifter dyker upp. I rollen arbetar du med hela Storskogens organisation varför vi lägger stor vikt vid att kandidaten har väldigt goda sociala förmågor.
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Storskogen med Vindex och frågor hänvisas till rekryteringsansvarig Kajsa Dahlberg: 0735-251 270. Är du den vi söker? Ansök via annonsen alternativt skicka ditt CV med ref KDFC1042 till kajsa.dahlberg@vindex.se. Intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Josefin Jangälv
073 511 20 22
Melina Nilsson
076 20 999 20
Alexander Butler
070 920 84 92
Jozephine-Pilgrim Gimling
070 985 39 63
Johanna Stenmark
073 441 44 65
Erica Sörling
073 33 81 085
Sofia Beijer
070 955 06 57
Fanny Åberg
+46 70 770 58 68
Karl Josefsson
073 51 00 970
David Gustafsson
0738067521