Financial Controller till välkänt företag i Malmö

Financial Controller till välkänt företag i Malmö

Arbetsbeskrivning

Du kommer stötta upp under en föräldraledighet på ca 1 år och tillhör ett controller team på 4 personer. Arbetet sker både på kontoret i Hyllie och på distans/hemifrån.

Arbetsuppgifter

Ansvara för analys vid månadsbokslut; omfördelning av kostnader, periodiseringar, reserveringar. Arbete med intern debitering och kostnadsfördelning, delaktighet i budget och prognosarbete. Tjänsten innebär kommunikation och dialog med flertalet chefer inom verksamheten, där du som controller håller i uppföljningsmöten, informerar och förklarar siffrorna. I uppdraget som konsult är du givetvis välkommen till att ge förbättringsförslag och tips om hur processer kan utvecklas.

Företagskulturen i bolaget är mycket öppen och social, här arbetar alla prestigelöst och hjälps åt. Du kommer vara en del av en grupp som ger dig stöttning och du förväntas också ge tillbaka av din energi och kompetens. Rapportering sker till Head of Group Business Control.

Uppdraget är på heltid, där möjlighet till mindre arbete ges under sommarmånaderna (slutet av Juli och Augusti).

Bakgrund

- Du har cirka fyra-fem års erfarenhet av arbete som financial controller
- Analys- och sifferstark
- Kommunikativ, pratar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
- Hög kompetens i Excel och god system vana




För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Carin Forsén på 0704-715912. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-05-06.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 april 2022
  • Ansök senast: 6 maj 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


2 juli 2024

Sustainability Controller

Sustainability Controller

1 juli 2024