OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work söker för Vännäs Kommuns räkning en financial controller. Vännäs Kommun arbetar ständigt med att utvecklas som kommun och deras vision är att vara välkomnande, livfull och nytänkande. Det Upplevelsenära Vännäs! För att skapa detta involverar de gärna exempelvis medborgare, föreningsliv och egna medarbetare i att tycka till om hur de kan utveckla sina verksamheter. Medarbetarna är en av de viktigaste resurserna för att Vännäs Kommun ska kunna leverera välfärd och tjänster med god kvalité och service.
Nu behöver de förstärkning på Samhällsbyggnadsförvaltningen under en period med en person som skall arbeta som financial controller. Uppdraget är en del av vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos Vännäs Kommun.
ARBETSUPPGIFTER:
Som financial controller kommer du arbeta med att ta fram resultatrapporter för analys och sedan lämna över dem till respektive chefer inom Samhällsbyggnadsförvaltningen. Du kommer även att utföra konto avstämningar, uppföljningar och månadsbokslut. Vidare sköter du även den löpande bokföringen för förvaltningen och arbetar med att prognostisera.
Din roll är en viktig länk mellan Samhällsbyggandsförvaltningen och Vännäs Kommuns ekonomiavdelning. Det är ditt arbete som behövs för att driva verksamheten. Du kommer att arbeta självständigt med stöd från ekonomiavdelningen och förvaltningens chef. Det finns en person som arbetar deltid med dessa arbetsuppgifter idag och du kommer att tillsammans med denne att introduceras i arbetet.
Du kommer till exempel att:
- Redovisa kostnader och följa upp kostnader
- Arbeta med resultatredovisning
- Färdigställa Samhällsbyggnadsförvaltningens årsbokslut
Utvecklingsmöjligheter:
Detta är tjänsten för dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och vill bredda din kompetens med att vara verksam i en kommunal verksamhet. Du har även möjligheten att få en bra inblick i hur en kommun fungerar och hur ditt arbete är med och påverkar samhället med dess invånare. Du har här en chans att tillsammans med erfarna kollegor anta en ny utmaning.
VI SÖKER DIG SOM
Är högskoleutbildad civilekonom med något eller några års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Möjligtvis att du genom arbetslivserfarenhet har förvärvat kunskap och kompetens för att utföra arbetsuppgifterna med god kvalité.
Efterfrågade specifika kompetenser:
- Van att skriva, uttrycka dig i text och muntligt i det svenska språket
- God förmåga att sammanställa och samla information
- Erfarenhet av att upprätta månads- och årsbokslut
Som person trivs du med att arbeta effektivt samtidigt som du har struktur i hur du lägger upp din dag. Ditt arbetssätt gör att du har god förmåga att prioritera dina uppgifter för att nå uppsatta deadlines. Eftersom detta är ett samarbete med kollegor i kommunen så är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga. Vidare tar du egna initiativ och självständigt ansvara för ditt arbete. För att lyckas i rollen är du tydlig i din kommunikation, kan hantera stress på ett bra sätt och du är tålmodig.
Har du vad som krävs? Skicka in din ansökan via vår hemsida omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
START: Omgående
UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: Heltid 6 månader
UPPSKATTAD ARBETSTID: Kontorstider med möjlighet till flextider
PLATS: Vännäs
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Maria Sehlstedt 090-200 62 75
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Camilla Bäckelin
08-56 24 4867
Konsultchef Emelie Johansson
Head of Talent Acquisition Emelie Johansson
031-339 73 21
Konsultchef Louise Grammatikas
031-3523382
0701617310
Consultant Manager Per Nordin
0722459288
Consultant Manager Per Nordin
070- 522 37 91
Konsultchef Catrin Wiberg
0313523372
0701619545
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-200 62 75
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-2006275
Head of Talent Acquisition Emelie Johansson