Financial controller till världsledande bolag i Södertälje

Financial controller till världsledande bolag i Södertälje

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta på ett av Sveriges finaste bolag där alla bevittnar stark och varm kultur?

Vår kund har ett starkt varmumärke och har sitt huvudkontor i Södertälje och de söker nu sin nästa medarbetare till ett härligt och glatt team. Det är ett konsultuppdrag med start 1e juli och inledningsvis på 6 månader men med god möjlighet till förlängning eller överrekrytering.

Vår kund jobbar enligt ett hybridupplägg där du förväntas jobba på plats på kontoret i Södertälje 2-3 dagar i veckan och resterade tid hemifrån om man önskar. Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult eller dig som vill arbeta som underkonsult hos oss.

Om tjänsten
Vi söker nu en ambitiös Financial controller till vårt team i Södertälje och vi erbjuder en tjänst i en spännande och dynamisk miljö med möjlighet att bidra till utveckling och förstärkning av vårt team. Som Financial Controller kommer du att ha nära kontakt med CFO/rapporteringsteam i våra Financial Service-bolag runt om i världen och du ansvarar för uppföljning av vissa områden som tilldelas ditt ansvar i periodavslutningar, prognoser och i årsbokslut. Med fokus på att tillhandahålla relevanta och operativa analyser bidrar du till att fördjupa förståelsen från olika intressenter inom segmentet Finansiella tjänster.

Ansvar och arbetsuppgifter:
Finansiell kontroll av månadsbokslut och prognoser från våra Financial Service-bolag.
Konsolidera, analysera och presentera det ekonomiska utfallet
Stödja och utbilda Financial Service-bolagen i finansiella rapporteringsfrågor
Arbeta aktivt med att förbättra och utveckla finansiella modeller och processer
Delta i projekt, arbetsgrupper och ad-hoc uppdrag

Din bakgrund

Vi söker en driven person med höga ambitioner och stark analytisk förmåga. Du har en högskoleutbildning inom Företagsekonomi och cirka 3-5 års relevant arbetslivserfarenhet. Du är en erfaren Microsoft Office-användare och kunskap om Hyperion Financial Management ses som en meriterande, men inte obligatorisk. Vår kund är en global organisation och goda kunskaper i både skriftlig och muntlig engelska krävs. Du har förmågan att agera som en lagspelare, med en stark kommunikationsförmåga, samt förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emma Hultberg på 0766471641. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-05-15.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2023
  • Ansök senast: 15 maj 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024