OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SNABBFAKTA:
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Kl8-17
Ort: Stockholm
Startdatum: Omgående
DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS:
Warner Bros. International Television Production Sverige AB är ett dotterbolag till Time Warner Inc. - ett av de största internationella medieföretagen. WBITVP Sverige AB är ett kreativt, talangstyrt produktionsbolag som både utvecklar, producerar och distribuerar innehåll i olika genrer inklusive reality, fakta, dokumentärer och underhållning.
Företaget levererar originalprogram till SVT och alla de kommersiella kanalerna, och har också en lång erfarenhet av att anpassa internationella format till den svenska marknaden.
DIN ROLL:
Som Financial Controller kommer du att arbeta i en bred roll som består i huvudsak av rapportering, uppföljning, analys samt en del redovisningsrelaterade löpande uppgifter. Utöver detta tillkommer att vara behjälplig med frågor både från organisationen och externa parter som t.ex. kunder, samt att vara i kontakt med deras Shared Service Center. Tjänsten passar dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och som trivs i en självständig roll som sätter stor tyngd i din vilja att samarbeta samt din positiva attityd.
Som Financial Controller kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter som exempelvis:
- Rapportering och uppföljning av kostnader och intäkter, både internt inom bolaget men även till andra avdelningar i Warner koncernen.
- Avstämning och sammanställning av produktionsrelaterade balansposter.
- Löpande avstämning av konton vid bokslut.
- Huvudansvar för koncerninterna mellanhavanden, kundreskontran och anläggningsregistret. Inkluderar både avstämning, uppföljning samt löpande uppgifter (fakturering, betalningar och bokföring).
- Intern & extern rapportering.
- Diverse löpande bokföring.
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som:
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Har 3-6 års arbete med ekonomirelaterade uppgifter, varav 2-4 års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom, gärna i en bred roll med inslag av analys och uppföljning/rapportering.
- Kan tala och skriva svenska och engelska obehindrat
- Erfarenhet av att ha arbetat i olika typer av ekonomisystem (SAP och Microsoft NAV är meriterande).
- God användarvana i Excel. Vana av att arbeta med stora datamängder, grundläggande formler, filtrering och pivottabeller.
Vi letar efter en person med positiv attityd som gillar att samarbeta och hjälpa till men som trivs i en roll där man arbetar självständigt under eget ansvar.
Någon som helst arbetar digitalt och tycker det är spännande med nya system. En lösningsorienterad person som gillar att arbeta strukturerat och själv driva sitt arbete framåt.
VAD ERBJUDER VI?
Som anställd på Bara Posten Bemanning får du en konsultchef som blir ditt bollplank och coach under hela anställningen. Som konsult blir du också en del i vårt konsultnätverk RPB Insights. RPB Insights ger dig utbildning och utveckling i form av föreläsningar, workshops, nätverksträffar och andra sociala tillställningar. Det ger dig också en möjlighet att träffa andra konsulter.
ÖVRIG INFORMATION
- Den här rekryteringsprocessen hanteras av Bara Posten Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Du kommer att vara anställd av oss på Ryska Posten Bemanning och blir uthyrd till vår kund.
- Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
- Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering@rpbemanning.se
OM BARA POSTEN BEMANNING
Bara Posten Bemanning erbjuder bemanning- och rekryteringslösningar med fokus på kontorsnära tjänster såsom reception, kontorsservice, administration samt tjänster inom ekonomiområdet. Ryska Posten Bemanning riktar sig till företag som värdesätter god service och möjligheten att arbeta med duktiga och lösningsorienterade människor.