Financial coordinator and service manager till A Society

Financial coordinator and service manager till A Society

Arbetsbeskrivning

A Society är samlingsplatsen för de skickligaste konsulterna världen över! Här följer man kund och konsult längs hela resan, en resa som kan börja i Södertälje men sluta i Palo Alto. För att möta kunders och konsulters behov måste varje medarbetares vilja och ambition att leverera bästa tänkbara service vara primär. Ekonomiavdelningen på A Society spelar en viktig roll i denna vision och därför behöver man nu förstärka laget med dig som brinner för att leverera god service, gillar siffror, administration, ekonomi och vill spela i ett vinnande lag!

OM TJÄNSTEN OCH FÖRETAGET

A Society är den nya tidens konsultbolag som matchar de skickligaste konsulterna med de mest attraktiva arbetsgivarna. Bolaget bygger långsiktiga relationer med såväl kund som egen-, småföretagare och partnerbolag runt om i världen. Man har stora globala kunder som man dagligen levererar specialister till. Genom sina värderingar; Passion, Action & Freedom vill man uppmuntra till självledarskap och genom detta ge möjligheten att påverka både sin egen och företagets utveckling. Ekonomi och Service Management avdelningen på A Society önskar stärka upp sitt team med en person som vill ha en bred roll som ger möjlighet att arbeta med en stor variation av uppgifter. Tonvikten under första delen av månaden ligger på fakturering, projektavstämning, betalningar och kundservice. Under andra hälften av månaden ligger fokus på månadsbokslut, moms, skatt, avstämning och analys.

Vi söker dig som trivs i en roll med denna bredd och som vill arbeta i ett härligt team med gemensamma mål men även med individuella ansvarsområden.

Läs gärna mer om A Society här (https://www.asociety.se/om-oss)



EXEMPEL PÅ ANSVARSOMRÅDEN OCH ARBETSUPPGIFTER:

- Fakturering och avstämning av tidrapporter
- Rapportering och månadsbokslut
- Löpande bokföring
- Moms och skatt
- Kassaflöde och betalningar
- Prognos/budget


VI SÖKER DIG SOM HAR/ÄR

- 1-3 års erfarenhet av ekonomiarbete på ekonomiavdelning eller redovisningsbyrå.
- Tycker om administrativt arbete.
- Erfarenhet av och brinner för att leverera hög kundservice och tycker om sociala kontakter.
- God kunskap inom Office-paketet, främst Excel och Outlook.
- Erfarenhet av något/några ekonomisystem.
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning.
- Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.


MERITERANDE

- Erfarenhet av Lime CRM
- Erfarenhet av årsbokslut
- Erfarenhet av koncernredovisning
- Erfarenhet av att arbeta med BI-lösningar
- Erfarenhet av systemintegrationer mellan ekonomisystem, CRM-system, BI-verktyg.


SOM PERSON TROR VI ATT DU ÄR/HAR

- Hjälpsam. Du tvekar aldrig på att hjälpa en kollega eller göra det lilla extra för en kund.
- Strukturerad. Du vet att en god effektivitet börjar med en bra struktur och solid planering.
- Lösningsorienterad. Problem är till för att lösas.
- Orädd. Nya arbetsuppgifter är bara saker du ännu ej lärt dig.
- Prestigelös. Du har inställningen att alla dina uppgifter är lika viktiga och värdeskapande.




ÖVRIG INFORMATION

Start: Omgående

Arbetstider: Kontorstider

Plats: Malmö

Anställningsform: Heltid

Sammanfattning

  • Arbetsplats: A-hub
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2021
  • Ansök senast: 8 juli 2021

Postadress

Sveavägen 141
Stockholm, 11346

Liknande jobb


20 december 2024