Financial Coordinator sökes till fordonsgigant i Göteborg!

Financial Coordinator sökes till fordonsgigant i Göteborg!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av en liknande tjänst? Varför inte ta chansen att arbeta hos ett av världens största fordonsföretag? Läs gärna vidare för att se om detta är något för dig!
Om tjänsten
Perido letar efter en driven Financial Coordinator till vår kund, en fordonsgigant välkänt för sin kvalitet och strävande efter en bättre och mer hållbar framtid. Tjänsten är placerad i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
I den här tjänsten kommer du att utföra granskning, analys och support för en designavdelning inom företaget, med fokus på områden såsom hantering av fakturor, tillhandahållande av finansiella rapporter och övervakning av personalantal. Du kommer också genomföra analyser för att identifiera möjliga förbättringsområden och effektivisera processer. Tjänsten kretsar kring:
Ta en aktiv roll i avdelningens budgetering, månatlig uppskattning och gap-analys mellan faktiska och planerade resultat
Hålla koll på avdelningens inköpsordrar
Hålla möten internt för att granska personalplan och förbrukningstakt för varje affärsområde
Skicka fakturor till affärsområden
Säkerställa korrekt och punktlig rapportering i enlighet med intern revisions- och finanspolicyriktlinjer
Samla in data, utföra analyser och rapportera nyckeltal, upptäcka mönster i data, information och händelser, dra logiska slutsatser och göra rekommendationer för åtgärder
Utföra ekonomisk/finansiell forskning och analys för användning vid utveckling av affärsstrategier och taktik samt vid efterföljande utvärdering av resultat

Dina egenskaper
För att lyckas i uppdraget ser vi att du behöver vara flexibel i ditt arbetssätt samt ha en förmåga att självständigt driva arbetet framåt. Du är noggrann, strukturerad och tar dig an arbetsuppgifterna med hög ansvarskänsla. Ditt strukturerade och analytiska arbetssätt kommer att komma väl till användning här och hjälpa dig under de mest hektiska perioderna. Vidare tror vi att din sociala och flexibla förmåga samt öppna kommunikation kommer att bidra till att du känner dig hemma och kan prestera i den här tjänsten!
Låter detta som en rolig och lärorik utmaning? Varmt välkommen med din ansökan!
Kvalifikationer:
Kandidatexamen inom redovisning och finansiell förvaltning eller motsvarande
Något eller några års erfarenhet av liknande roll
God kunskap i Excel samt en allmän kunskap om Office-program
Flytande i tal och skrift på svenska och engelska

Meriterande:
Kunskap i SAP, Analysis for Office och EBD
Kunskap i Power BI

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 30/04/2025. Start 17/06/2024.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Linn Willberg som kan nås på mejl linn.willberg@perido.se De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34610 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 maj 2024
  • Ansök senast: 12 juni 2024

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


18 november 2024

14 november 2024