Financial Manager - FlowCap

Financial Manager - FlowCap

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en financial manager till FlowCap i centrala Stockholm.

FlowCap är ett passionerad startup inom Fintech. Vi möjliggör en exponentiell tillväxtkraft och skalbarhet för våra partners och deras kunder genom betalningstjänster. Tack vare ett starkt fokus på kvalitet och service kan vi genom vår agila AI-plattform skapa lösningar som tidigare inte var möjligt. Vi driver tillsammans med våra partners en transformation av de finansiella lösningarna inom B2B.

I denna rekrytering samarbetar vi med Rekryteringsstyrkan i i Norden AB och alla frågor och ansökningar går via dem.

Om rollen

I rollen som financial manager hos oss är en nyckelperson och hjärtat i vår verksamhet. Du kommer arbeta operativt med daglig kundkontakt och med våra finansiella tjänster. Vi levererar fakturatjänster, bokföringstjänster och andra betalningstjänster vilket kräver att du har arbetat med redovisning och är van att ha en dialog med personer på olika nivåer kring dessa frågor.

Du har också ansvar för att aktivt arbeta med utveckling och implementation av våra tjänster hos både kunder och partners samt delta i eller leda olika typer av förändringsarbeten och projekt som syftar till att förbättra kundernas upplevelse av våra tjänster.

Vårt huvudfokus är samarbeten med plattformar inom Sverige och Europa, där vi levererar betalningslösningar och finansiella tjänster inom B2B. Vi har ett antal kunder i Europa därav är engelska ett krav och andra språk såsom tyska och franska meriterande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter;

- Fakturering, betalningsmatchning
- Kreditkontroller
- Kundsupport och dialog med kunder
- Rapporthantering och utformande till kunder
- Uppdatering av kundsystem och uppgifter
- Onboarding av nya kunder
- Förbättring och effektivisering av rutiner kopplat till ekonomi


Vem är du?

Vi tror att du är en person som får saker gjort, du har en känsla för detaljer, du trivs i en dynamisk miljö men är också den som gärna arbetar efter rutiner. Du har en stark egen drivkraft och tycker om att ta ansvar för att dina uppgifter löses på ett effektivt sätt. Du gillar att påverka ditt arbete och känslan av att leverera kvalité och service.

Dina kollegor skulle kalla dig ambitiös, bra på att samarbeta, noggrann, att man kan lita på dig och att du tillför energi till gruppen. Att sätta affären och kunden i fokus är för dig en självklarhet.

Vi ser gärna att du;

- minimum 2års erfarenhet av arbete med redovisning
- goda kunskaper inom Office-paketet
- är utbildad redovisningsekonom eller motsvarande akademisk utbildning
- tidigare har jobbat inom service, kundsupport eller försäljning
- har erfarenhet av fakturaköpstjänster (meriterande)


Ansökan

Företaget präglas av en entreprenörsanda med högt tempo och en prestigelös atmosfär, du kommer att arbeta nära och rapportera till VD. Här ges du stora möjligheter att växa inom din roll och inom bolaget. Företaget sitter i härliga lokaler i centrala Stockholm.

Känner du igen dig i beskrivningen ovan så är du varmt välkommen att söka!

Har du frågor om tjänsten så går det bra att kontakta Mona Wågberg via mail, mona@rekryteringsstyrkan.se eller telefon 0762 49 08 61

Urvalsprocess och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2021-06-20



Ansökan gör du här nedan

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rekryteringsstyrkan
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juni 2021
  • Ansök senast: 20 november 2021

Liknande jobb


1 november 2024

1 november 2024

Redovisningsekonom kort uppdrag 3 månader

Redovisningsekonom kort uppdrag 3 månader

1 november 2024

1 november 2024