Financial Process Manager till Hedin IT

Arbetsbeskrivning

Vi på Hedin IT befinner oss i en bransch där vi ser en stor förflyttning och digitalisering av kundresan, därför söker vi nu fler talanger som vill vara med på resan. Du kommer vara en nyckelspelare i vårt centrala affärssystemsteam och knyta samman olika funktioner och processer i verksamheten.

Vill du vara med och utveckla(s) tillsammans med oss?

Om Hedin IT
Hedin IT bildades i september 2018 med syfte att bistå hela Hedin-koncernen med digitala kompetenser och tjänster. Detta innefattar allt från support och drift till systemutveckling. Tjänsterna levereras till interna kunder inom hela Hedin koncernen i Sverige, Norge, Schweiz och Belgien. Koncernen har ca 3 000 anställda och en omsättning på ca 28 miljarder kronor, vilket ställer krav på en välfungerande IT-arkitektur där Hedin IT blir en avgörande faktor för detta. Som del av Hedin IT är du med och formar hur hela koncernen arbetar med IT.

Vad ska du göra?
I rollen som Financial Process Manager kommer du ha en avgörande roll i hur vi ska nyttja våra affärssystem på bästa sätt samt sätta upp rutiner och processer kring dessa. Du kommer fungera som en brygga mellan våra systemutvecklare och resten av verksamheten.

De dagliga arbetsuppgifterna kommer innefatta:

- Kravställning mot leverantör
- Utvärdering av funktionalitet
- Processkartläggning och processdesign
- Skapa actionplans och prioritera utveckling med stakeholders
- Agera stöd till verksamheten och bistå med utbildning
- Effektivisera processer


Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du som person är analytisk och strukturerad. Eftersom du kommer jobba mycket i team och med människor som besitter olika färdigheter och bakgrunder, ser vi också att du har god samarbets- och kommunikationsförmåga.

Utöver detta ser vi att du har:

- Har en akademisk examen inom relevant område
- Har tidigare arbetslivserfarenhet som till exempel Business Controller, Revisor, Redovisningsekonom eller liknande.
- Har förståelse för ekonomiska processer och flöden
- Behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.


Meriterande är om du har:

- Erfarenhet av organisationsförändringar eller implementation av nya affärssystem.
- Erfarenhet av att jobba med kravställning och systemutveckling, samt att ha arbetat i en internationell miljö.


Varför Hedin IT?
Vi erbjuder ett spännande arbete i ett expansivt företag där du har stora möjligheter att påverka hur Hedin IT ska utveckla sina digitala tjänster. Du kommer att få arbeta med ett antal nya och spännande projekt i en organisation med korta beslutsvägar.



Ansök redan idag!
Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor kontakta Linn Forsberg, på +46 724 024 943 eller på (mailto:linn.forsberg@hedinit.se).

Kontaktpersoner på detta företaget

Jessica Dehmer
0702669803
Emma Forsberg
076 677 56 55
Jeanette Holmström

Clara Geite

Jenny Almquist

Andreas Jönsson
0761969303
Karin Dahlgren
0760199471
Sophie Bålman

Elin Filipp

Emma Forsberg
076 677 56 55

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ants
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 februari 2021
  • Ansök senast: 11 augusti 2021

Besöksadress

Erstagatan 1C
STOCKHOLM

Postadress

Erstagatan 1 C
Stockholm, 11628

Liknande jobb


9 april 2024

8 april 2024