Finansadministratör till bank och försäkringsbolag

Finansadministratör till bank och försäkringsbolag

Arbetsbeskrivning

SJR söker nu en Finansadministratör till vår kund som är ett företag som erbjuder bank - och försäkringstjänster. Företaget har kontor centralt i Stockholm. Uppdraget är med start omgående och väntas pågå till slutet av augusti med möjlighet till förlängning.

Arbetsuppgifter
Du kommer att tillsammans med dina kollegor bland annat ansvara för hantering av värdepapper i form av settlement, avstämningar, priskontroll och likviditetsprognoser. Du kommer även ha möjlighet att delta i verksamhetsutveckling och implementering av nya funktioner. Gruppen hanterar även administrationen av alternativa Investeringar.

Vem är du?
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har ett par års erfarenhet från finans- eller försäkringsbranschen och därmed en god förståelse för finansiella instrument, speciellt derivat. Det är meriterande om du har erfarenhet från att ha arbetat i Simcorp dimension och gärna något banksystem där du har hanterat bland annat fonder.

För att trivas i rollen behöver du vara en person som är ansvarstagande och lösningsorienterad. Du trivs med att arbeta självständigt såväl som i grupp och är van vid att sätta dig in i nya arbetsuppgifter.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emma Levin på 076 647 16 65. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel:

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 april 2020
  • Ansök senast: 4 oktober 2020

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


10 oktober 2024