Finansadministratör till Business Supportteam på pensionsbolag

Finansadministratör till Business Supportteam på pensionsbolag

Arbetsbeskrivning

Söker du nya utmaningar inom Finans? SJR söker nu dig som har ett stort intresse för finans och relevant erfarenhet inom fond/backoffice.

Rollen och teamet
I rollen som Finansadministratör kommer du ingå i teamet Business Support, som idag består av 8 medarbetare som tillsammans sköter administrationen av vår kunds finansiella tillgångar och betalningsflöden.

Business Support´s uppdrag är att stödja:

- Kapitalförvaltning; med värdepappersadministration, säkerhets- och likvidhantering, myndighetsrapportering samt daglig pris- och limitkontroll.


- Ekonomi med bokslut och underlag till årsredovisning avseende finansiella tillgångar.


- Ekonomi, Kund och HR med leverantörsbetalningar, pensioner till kunder och löner till anställda.


Gruppen deltar även i utvecklingsprojekt av arbetsprocesser och rutiner. Vår kund arbetar huvudsakligen i finanssystemet SimCorp Dimension och kontakter på engelska förekommer dagligen, såväl muntligt som skriftligt.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig med 2-3 års erfarenhet inom finansområdet och då gärna inom Fond, Clearing & Settlement eller Backoffice och du har en högskoleexamen inom Ekonomi.

För att trivas och lyckas i denna roll är du strukturerad, noggrann samt håller uppsatta leveranstider. Vidare är du målmedveten och du tar gärna egna initiativ för att utveckla arbetsprocesser och dagliga rutiner. Du ser dessutom möjligheterna med att arbeta i en bred finansroll med både kvalificerade arbetsuppgifter samt mer rutinartade arbetsuppgifter.

Välkommen med din ansökan!
Tjänsten är inledningsvis ett konsultuppdrag på 6 månader med anställning hos SJR och för rätt person finns stora möjligheter till överrekrytering till kund. Urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 2021-02-15

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: Finansadministratör

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 januari 2021
  • Ansök senast: 30 juni 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


10 oktober 2024