Finansadministratör till Business Supportteam på pensionsbolag

Finansadministratör till Business Supportteam på pensionsbolag

Arbetsbeskrivning

Rollen och Teamet
I rollen som finansadministratör kommer du ingå i teamet Business Support, som idag består av 8 medarbetare som tillsammans sköter administrationen av vår kunds finansiella tillgångar och betalningsflöden. Business Support´s uppdrag är att stödja:

- Kapitalförvaltning; med värdepappersadministration, säkerhets- och likvidhantering, myndighetsrapportering samt daglig pris- och limitkontroll.
- Ekonomi med bokslut och underlag till årsredovisning avseende finansiella tillgångar.
- Ekonomi, Kund och HR med leverantörsbetalningar, pensioner till kunder och löner till anställda.


I rollen som finansadministratör kommer du bla att arbeta med matchning av aktier, räntebärande och derivat. Du har daglig kontakt med kundens depåbank i samband med settlement och tjänsten innefattar även Collateral Management; utväxling och rapportering. Arbetat görs huvudsakligen i finanssystemet SimCorp Dimension och kontakter på engelska förekommer dagligen, såväl muntligt som skriftligt.

Din bakgrund
Vi söker dig med 1-4 års erfarenhet inom finansområdet och då gärna inom Fond eller Backoffice och du har en högskoleexamen inom Ekonomi.

För att trivas och lyckas i denna roll är du strukturerad, noggrann och drivs av att hålla deadlines. Vidare är du målmedveten och du tar gärna egna initiativ för att utveckla arbetsprocesser och dagliga rutiner. Du välkomnas in i ett sammansvetsat och kompetent team.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef på 0704715918. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-01-02. Tjänsten är inledningsvis ett konsultuppdrag på 6 mån med ambitionen om överrektytering på sikt.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2021
  • Ansök senast: 21 maj 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


29 november 2024

28 november 2024

28 november 2024