Finansdepartementet söker en enhetsadministratör

Finansdepartementet söker en enhetsadministratör

Arbetsbeskrivning

Enheten för försäkring, pension och myndighetsstyrning, Finansdepartementet
Är du en effektiv och erfaren administratör som gillar samarbete och varierande arbetsuppgifter? Vi söker dig som trivs att jobba i en roll som administrativt stöd till chefer och handläggare. Som medarbetare på Finansdepartementet får du ett variationsrikt arbete i händelsernas centrum.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Finansmarknadsavdelningen ansvarar för att ta fram underlag för regeringens politik rörande den finansiella sektorn. Enheten för försäkring, pension och myndighetsstyrning är en av fyra enheter på avdelningen och ansvarar för framtagande av policy och lagstiftning som rör försäkring, tjänstepension, AP-fonderna och förvalet inom premiepensionen. Enheten har också ansvar för myndigheter som är centrala för finansmarknaden: Finansinspektionen, Riksgäldskontoret och AP-fonderna. Dessutom ansvarar enheten för samordning av cybersäkerhet på finansmarknadsområdet och för framtagande av riktlinjer för statsskuldens förvaltning samt utvärdering av statens upplåning och skuldförvaltning. På enheten arbetar 14 personer.

Vi söker nu en administratör till enheten. Du kommer att ha en central roll i många av de processer och verksamheter som Finansmarknadsavdelningen ansvarar för. I arbetet har du ett nära samarbete med de andra administratörerna på avdelningen och tillsammans ansvarar ni för det administrativa arbetet på alla fyra enheter på avdelningen.

Du säkerställer och bidrar till effektiva administrativa rutiner och stöttar enhetens och avdelningens medarbetare och chefer med varierande administrativa uppgifter. Du kommer även ansvara för avdelningsgemensamma funktioner. I det dagliga arbetet ingår många olika arbetsuppgifter, bland annat;


• ärendehantering, t.ex. regeringsärenden, riksdagsfrågor och interpellationer
• diarieföring, sammanställande av akter och arkivering
• hantera mallar, remisser och tillgänglighetsanpassning för lagstiftningsprodukter, t.ex. lagrådsremisser, propositioner, skrivelser m.m.
• samordningsansvar för avdelningens beredningar för politisk ledning
• mötesadministration
• fakturahantering och viss reseadministration
• bevaka funktionsbrevlådor
• beställning av varor och tjänster
• hantering av behörigheter i olika plattformar

Du kommer att arbeta såväl självständigt som nära chefer och övriga medarbetare. Arbetet innebär tidvis ett högt tempo med korta deadlines, och kräver noggrannhet samt god förmåga att arbeta under tidspress. I gengäld får du en variationsrik vardag med goda möjligheter att utveckla både dig själv och verksamheten.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Din bakgrund
Som enhetsassistent har du relevant gymnasieutbildning. Har du erfarenheter från Regeringskansliet eller annan myndighet ser vi det som meriterande. Vi förutsätter att du har god IT-kompetens och vana av Office-paketet. Det är meriterande om du även har erfarenhet från Sharepoint och Regeringskansliets mallar och videokonferenssystem.

I den här tjänsten är det ett krav att du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Vi ser det också som en merit att du besitter goda kunskaper i engelska, såväl skriftligt som muntligt.

Dina egenskaper
För att trivas hos oss behöver du vara noggrann, strukturerad och ha en god servicekänsla. Det är viktigt att du är förutseende och drivande samtidigt som du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du trivs både i en självständig roll där du tar eget ansvar och i samarbete med kollegor.

Övrigt
Anställningen inleds med sex månaders provanställning. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Widenfalk, enhetschef elle Carl Garellick, HR-handläggare. Fackliga kontaktpersoner är Simon Danielsson för ST och Lotta Nordqvist för Saco. Samtliga nås via Regeringskansliets växel 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 12 augusti 2024.

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering.
Finansdepartementet ansvarar för frågor som rör statens ekonomi. Det handlar om samordning av statens budget, prognoser och analyser, skattefrågor samt styrning och förvaltning av statens verksamhet. Dessutom ansvarar departementet för frågor som rör finansmarknad, upphandling, kommuner och regioner samt konsumentlagstiftning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 augusti 2024
  • Ansök senast: 12 augusti 2024

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024