Finansekonom till Jönköping kommun

Finansekonom till Jönköping kommun

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utveckla Jönköping och har ett brinnande intresse för finansfrågor? Med start från mitten av januari söker vi dig som vill arbeta på interim- eller konsultbasis (50–100%) och minst tre månader framåt!
Om tjänsten
Som finansekonom arbetar du med ständiga förbättringar och drivs av att fortlöpande effektivisera och utveckla. Som finansekonom kommer du att, tillsammans med finanschef, ansvara för kommunens och bolagskoncernens finansförvaltning. Du hanterar och administrerar internbanken för Jönköpings kommun och koncernen Jönköpings Rådhus AB samt är kontaktperson mot banker och kreditgivare.
I arbetet ingår uppgifter som:
- finansiell analysering
- likviditetsplaneringa
- rapportering och uppföljning
- riskhantering och löpande bevakning av de finansiella marknaderna
Vem är du?
Rollen som finansekonom innebär många kontakter både internt och externt, från förvaltningar och bolag till politiker och aktörer på finansmarknaden. Det kräver att du har lätt för att samarbeta, har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift samt har känsla för service i kombinationen med personlig integritet.
Vi söker dig som:
- är färdigutbildad civilekonom alternativt har motsvarande utbildning med ekonomisk/finansiell inriktning
- har minst 2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- har god analytisk förmåga och är strukturerad
- har bra samarbete i både grupp och individuellt arbete
Om verksamheten, Jönköping kommun
Finans- och bolagsavdelningen består av åtta medarbetare och har det övergripande ansvaret för finansfrågor i Jönköpings kommun och för koncernen Jönköpings Rådhus AB. Vi ansvarar för ekonomisk samordning, administration samt ledning och styrning av koncernbolagen. Kommunkoncernperspektivet är en viktig del i vårt arbete. Dessutom ansvarar avdelningen för förvaltningen av ett antal donationsstiftelser.
Om Adecco
Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats. I Sverige erbjuder Adecco skräddarsydda personallösningar, såväl bemannings- och rekryteringsslösningar som interimslösningar.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, William Maklin: william.maklin@adecco.se. Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se

Sista ansökningsdatumet är 22 december - välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2022
  • Ansök senast: 22 december 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Vi söker AML/KYC analytiker för framtida uppdrag!

Vi söker AML/KYC analytiker för framtida uppdrag!

27 november 2024

26 november 2024

25 november 2024