Finansiell controller Jönköping

Arbetsbeskrivning

Finansiell controller till Holmgrens Bil
Om oss

Holmgrens Bil är ett familjeföretag i tredje generationen som i år firar 60 års-jubileum. Vårt ursprung är Jönköping i Småland där finns också vårt huvudkontor. Vi är ca 600 medarbetare och omsättningen för 2019 uppgick till 4,5 miljarder kronor.

Här på Holmgrens Bil är vi utvecklingsorienterade och har en entreprenörsanda som driver oss framåt. Vi går en ljus framtid till mötes med fortsatt fokus på tillväxt och nya satsningar! Livet innanför våra väggar är spännande och utmanande.

Holmgrens Bil är ett företag som i hög grad styrs av värderingar. "Vi bryr oss" är vår värdegrund och den genomsyrar allt vi gör på Holmgrens Bil. Den står också för hur vi bemöter våra kunder och varandra. Våra ledstjärnor i vardagen är Glädje, Respekt, Ansvar och Sparsamhet.

Om jobbet

Vår ekonomifunktion befinner sig i en utvecklingsfas där vi bygger inför framtiden. Vårt mål är en effektiv och digitaliserad ekonomifunktion med tydliga processer. Vi har kommit en bra bit på väg på denna resa och söker nu en kvalificerad medarbetare som vill fortsätta forma framtidens ekonomifunktion tillsammans med oss.

I rollen som finansiell controller kommer du vara länken mellan redovisning och controlling. Du kommer ha ett nära samarbete med redovisningschef, ekonomichef och våra tre business controllers. Ditt fokus kommer ligga på finansiell controlling, i rollen ingår förbättringsarbete och kompetenshöjande insatser inom såväl ekonomifunktionen som verksamheten i stort. Med en bakgrund som redovisningsekonom kommer du även delta i det ordinarie bokslutsarbetet.

Några av dina arbetsuppgifter:

- Analyser och utredningar
- Driva utvecklingsprojekt
- Internredovisningsarbete
- Bokslutsarbete
- Diverse rapportering
- Stötta och svara på frågor från verksamheten


På vår centrala ekonomifunktion i Jönköping jobbar idag 13 medarbetare och tillsammans hanterar vi åtta legala bolag. I denna roll kommer du att rapportera till redovisningschefen.

Om dig

Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat arbete inom ekonomi. Högskoleutbildning inom företagsekonomi är ett krav. Du har en god förståelse för det ekonomiska flödet och en förmåga att se helheten. Du är van att jobba strukturerat mot deadlines. Vi förutsätter att du har god systemvana, goda kunskaper i Excel samt behärskar svenska i såväl tal som skrift.

För att passa in och lyckas i rollen hos oss är det viktigt att du är lösningsorienterad, driven och brinner för att utveckla processer och rutiner. Vi tror att du har ett gediget intresse för redovisning och gillar stort eget ansvar inom en organisation med många kontaktytor, tempo och händelserik miljö. Du levererar kvalitet och har en fallenhet för att växla mellan detaljer och helhet. Som person är du handlingskraftig och målorienterad samtidigt som du är en flexibel lagspelare som värdesätter relationerna till dina kollegor.

Vi arbetar i affärssystemet Kobra och fakturahanteringssystemet Palette.

Ansökan

Ansök senast 27 september 2020. Vi kommer att behandla ansökningarna löpande så skicka in din ansökan redan idag! Har du några frågor under ansökningstiden så är du välkommen att ställa dem via mail till camilla.skans.thorn@holmgrensbil.se eller christina.kullin@holmgrensbil.se så ska vi göra vårt bästa för att besvara dem.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Holmgrens Bil
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 september 2020
  • Ansök senast: 27 september 2020

Besöksadress

Florettgatan 16
None

Postadress

None
HELSINGBORG, 25467

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024