OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 6 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden eftersöker en konsult som kommer att vara placerad på redovisningsenheten som ansvarar för myndighetens externa redovisning och ger beslutsstöd till verksamheten.
Konsultens arbetsuppgifter som finansiell controller innebär att:
- Stötta i bokslutsarbete (kostnadsanalyser och reserver)
- Stötta i generella ekonomifrågor
- Genomföra ekonomiska analyser och kontoavstämningar
- Självständigt driva mindre förbättringsprojekt inom detta område
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
- Utmärkt svenska i tal och skrift.
- Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom.
- Erfarenhet av statlig redovisning.
- Goda kunskaper i MS Office.
- Goda kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl.).
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Erfarenhet av ekonomisystemet Unit4 Business World
- Mycket goda kunskaper i Excel.
Önskemål om personliga egenskaper:
- Självgående och prestigelös
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström