OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Vår kund ser ekonomifunktionen som en stark serviceenhet till organisationen, inte bara som ett stöd i regulatoriska frågor och säkerställande av korrekta finansiella siffror utan även i att kunna leverera tillförlitliga data för välgrundade affärsbeslut.
Som Financial Controller hos vår kund så har du det övergripande ansvaret för boksluten/redovisningen i de svenska legala enheterna. Du kommer vara en del av ett prestigelöst team som strävar efter att ha en effektiv bokslutsprocess med en hög nivå av automatisering och som älskar att serva organisationen. Rapportering sker direkt till CFO.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Övergripande ansvar för att redovisning sker enligt gällande regelverk för de svenska legala enheterna.
• Säkerställa korrekt upprättande av månads-/kvartalsbokslut för koncernens legala enheter
• Upprättande av Årsredovisningar
• Ansvara för och stötta teamet/bolaget i moms-, skatte- och redovisningsfrågor.
• Kontakt med revisorer och planering av revision.
• Övergripande ansvar för deklarationer avseende skatter samt övrig myndighetsrapportering
• Delaktighet i utveckling och förvaltning av affärssystem, automatisering och effektiviseringar av interna ekonomiprocesser samt andra ekonomirelaterade projekt.
Om företaget
Mer information ges vid personlig kontakt
Din profil
Det är en bred roll inom redovisning/finansiell styrning där du kommer att ställas inför en mängd olika typer av frågeställningar. Vi ser därför att du är trygg i din redovisningskompetens, samtidigt som du trivs med att ta dig an nya utmanande frågeställningar och att arbeta proaktivt för att förbättra processer. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och ser gärna att du är prestigelös, serviceinriktad, strukturerad och har ett gott sinne för ordning och reda. Du är van att arbeta självständigt men gillar samtidigt att leda och stötta mer juniora kollegor. Att du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter ser vi som en självklarhet.
Erfarenhetsmässigt ser vi gärna att du har:
• 5-7 års relevant arbetslivserfarenhet
• Relevant akademisk utbildning
• Vana av att identifiera förbättringsområden och agera på dessa
• Erfarenhet att arbete i Netsuite är meriterande men inget krav
• Kunskap inom koncernredovisning är meriterande men inget krav
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Anna Magnusson på telefon 076- 869 30 48 alt. anna.magnusson@2complete.se
Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.
Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister.
2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Carlson
Joel Claeson
Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström
Caroline Lüning
Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson