Finansiell controller till Ekonomiavdelningen i Stockholm

Finansiell controller till Ekonomiavdelningen i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en Finansiell controller till vårt team som trivs med att nätverka och är analytiskt lagd med förmågan att se till helheten. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.


Beskrivning av arbetsplats
Polismyndighetens ekonomiavdelning har som uppdrag att utforma och driva myndighetens strategiska styrning och uppföljning som fastställer vad myndigheten ska uppnå för resultat och effekter. Avdelningen fördelar ekonomiska medel för att verksamheten ska kunna nå beslutad riktning och följer upp att medlen används på ett effektivt och hållbart sätt.
Vi säkerställer också en rad andra förutsättningar för att polisen ska kunna nå sina mål, t ex. genom att möta verksamhetens behov av ändamålsenliga lokaler samt material och utrustning. Vi tillhandahåller också en ändamålsenlig service inom områdena lokalvård och fordonsservice och samordnar Polismyndighetens miljö- och hållbarhetsarbete.
Enheten för finansiell styrning ansvarar för Polismyndighetens finansiella styrning. I uppdraget ingår ansvar för bl.a. prognos, budgetfördelning och uppföljning, samt att bedriva ett nära samarbete med ekonomienheterna inom en region eller en avdelning.


Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter innebär främst att arbeta med normeringsfrågor inom redovisningsområdet samt inom övrig finansiell styrning. Arbetet innebär att driva frågor inom områden där behov av förändring av regelverk krävs eller där det saknas reglering. I arbetet ingår även att vara med och driva utvecklingen av den finansiella styrningen inom Polismyndigheten. Arbetet medför mycket kontakter och diskussioner med såväl ekonomer som verksamhetsansvariga runt om i landet samt med andra myndigheter.


Detta är en möjlighet för dig som har:
Relevant högskoleutbildning
Minst fem års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete inom statlig myndighet
Goda kunskaper om det statliga regelverket på det ekonomiadministrativa området
Erfarenhet av utvecklingsarbete
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
Erfarenhet av att framställa rapporter och styrdokument



Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Erfarenhet av kommunikation mot kontakter i och utanför organisationen
Erfarenhet av affärssystemet UBW



För att bli framgångsrik i rollen behöver du vara ansvarstagande, resultatinriktad och ha en god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Vidare är du analytisk och har intresse för att arbeta med utvecklingsfrågor samt intresse för digital utveckling. Du gillar att samarbeta och skapa nya kontakter med andra på ett smidigt sätt för att nå gemensamma mål. Vi värdesätter din vilja och förmåga att utveckla verksamheten och att se din del i helheten.


Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: POLISMYNDIGHETEN - NORRMALM - KVARTE Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 september 2020
  • Ansök senast: 7 september 2020

Postadress

Polhemsgatan 30
Stockholm, 11230

Liknande jobb


19 november 2024

15 november 2024