Finansiell redovisningsekonom till världsledande företag i Södertälje

Finansiell redovisningsekonom till världsledande företag i Södertälje

Arbetsbeskrivning

Är du intresserad av redovisning, finansiella instrument och effektiv användning av systemstöd samtidigt som du vill få en helhetsbild av en Treasury-verksamhet i ett internationellt och världsledande företag? Har du vana av treasury-system samt processförbättringar och vill nu utveckla detta vidare inom redovisningsområdet? Då söker vi dig till Financial Reporting and Control til vår kunds Group Treasury.

Företaget sitter i fina lokaler i Södertälje med bra kommunikationer. Detta är ett konsultuppdrag med start i början på mars och som pågår i 6 månader. För rätt person finns möjligheten därefter att bli förlängd på uppdraget.

Företaget tillämpar en hybrid modell där du förväntas jobba på plats i Södertälje ca 1-2 dagar i veckan.

Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult eller dig som vill arbeta som underkonsult hos oss.

Dina arbetsuppgifter
Som finansiell redovisningsekonom kommer dina ansvarsområden huvudsakligen att omfatta:

- Ansvar för löpande redovisning för en legal enhet, inkluderande leverantörsfakturor

- Månadsbokslut samt koncernrapportering, inklusive avstämning av interna finansiella mellanhavanden gentemot koncernens dotterbolag

- Viss riskrelaterad rapportering

- Utredningar och analyser

- Löpande kontakt med dotterbolag runt om i världen


Din profil
För att lyckas i denna roll har du ett intresse för redovisning, finansiella instrument samt användning av systemstöd på ett effektivt sätt. Du har med fördel vana av kravställning.

Vi ser att du är civilekonom eller motsvarande. Som person är du strukturerad, noggrann och analytiskt lagd. Då arbetet bedrivs i nära samarbete med andra grupper inom vår kunds Group Treasury och den centrala ekonomifunktionen är det viktigt att du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och har goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel. Tidigare erfarenhet från att ha arbetet med Treasury-systemet Quantum och/eller koncernrapporteringssystemet Hyperion är meriterande.

Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-02-25.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 januari 2023
  • Ansök senast: 12 juli 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024