OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en relevant eftergymnasial utbildning och minst några års erfarenhet från ett liknande arbete? Har du tidigare erfarenhet av clearing och avvecklingsprocesser från bank eller fondbolag? En rolig och meningsfull tjänst väntar på att bli tillsatt! Läs gärna vidare för att se om detta är ditt nästa steg i karriären!
Om tjänsten
Vi på Perido letar efter en erfaren handläggare till vår kund, en finansiell myndighet under regeringen. Notera att säkerhetsprövning innan tillträde kommer att genomföras. Tjänsten är placerad i Stockholm
Dina arbetsuppgifter
För att lyckas i den här tjänsten är det av stor vikt att du har intresse och erfarenhet av den finansiella marknaden och avvecklingsarbete på exempelvis, bank, fondbolag eller liknande miljö.
Du kommer att tillhöra den enhet på myndigheten som ansvarar för clearing och avveckling av dess finansiella transaktioner. Du kommer att ha arbetsuppgifter inom följande områden och ha omfattande internationell kontakt:
Clearing
Avveckling
Avstämning
Registreringskontroll och rapportering av värdepapperstransaktioner (post-trade processing)
Tillsammans med medarbete på enheten sköta det löpande operativa arbetet
Det behöver framgå i din ansökan (CV och/eller personliga brev) att du uppfyller de krav, personliga egenskaper + ev. meriterande krav som listas nedan:
Krav:
Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
Minst tre (3) årsarbetslivserfarenhet från liknande arbete
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Tidigare dokumenterad erfarenhet av clearing och avvecklingsprocesser inom finansvärlden
Tidigare dokumenterad erfarenhet från bank eller fondbolag
Personliga egenskaper:
Självgående. Ta ansvar för sin uppgift. Strukturer själv sitt angreppssätt och driver sina processer vidare.
Samarbetsförmåga. Arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
Personlig mognad. Är trygg, stabil och har självinsikt. Ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella. Förhåller sig på ett sätt som är anpassat till situationen.
Meriterande krav:
Kan börja före 1 november
Minst två års dokumenterad erfarenhet av arbete inom offentlig sektor
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2021-05-31 med chans till förlängning. Tillträde så snart som möjligt efter godkänd säkerhetsprövning.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32624 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.