OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det här låter kanske kaxigt att påtala, inte minst i dessa tider med pandemi och permitteringar, men; Vi fortsätter att få in nya projekt samtidigt som våra befintliga kunder vill utöka samarbetet ytterligare. Vi går som tåget för att använda en gammal kliché. Därför har vi nu behov av att stärka upp vår Business Central/NAV-organisation ytterligare. Redan idag är vi Sveriges största BC/NAV partner med över 80 konsulter, och vi vill bli fler!
OM TJÄNSTEN
Din primära arbetsuppgift hos oss är att hjälpa våra kunder att utveckla och förbättra sina finansiella affärsprocesser. Detta gör vi tillsammans i ett projektteam där vi med samlad kompetens förstår kundens hela verksamhet och hjälper dem i arbetet med att implementera ett nytt affärssystem, anpassa det och/eller uppgradera. Arbetsuppgifterna är varierande och inom ett brett spektrum och för att nämna några:
• Förstudiearbete för att identifiera kundens fulla behov och därefter ta fram lösningar. Det kan vara standardlösningar men också unika lösningar anpassade för just kundens behov
• Anordna workshops och utbilda kundens medarbetare i affärssystemet
• Testning, parametersättning och migrering av data
• Hjälpa och coacha kunderna vidare med sina verksamhetsprocesser
• Hjälpa kunderna att få ut det mesta av sin Business Central-installation
Med utgångspunkt i vår värdegrund OPEN – Omtänksamhet, Proffsighet, Engagemang och Nytänkande är vi ett stöd genom hela arbetets gång och kundens fortsatta tillväxt.
Våra arbetsformer innebär att ditt projektteam kan vara både större och mindre karaktär samt att ditt arbete utförs på vårt kontor men också i perioder ute hos våra kunder när tiden tillåter (och i dessa tider är vi givetvis många som arbetar hemifrån, vilket funkar utmärkt det med, vilket vi tackar Teams för). Våra kunder är mindre till medelstora företag och inom flera branscher där majoriteten verkar inom handelsbranschen.
DET HÄR FÅR DU HOS OSS
• Ett företag med ambition att bli branschens bästa arbetsplats där vi skippat så många skrivna regler som möjligt. Hos oss utgår vi från att alla är vuxna människor, som är kloka och som fattar smarta beslut (gäller även ledare…) vilket gör att vi slipper en massa pekpinnar och förmaningar
• En roll där du är med och gör skillnad! På riktigt! Varje dag!
• Ett prestigelöst gäng som verkligen delar med sig av sin kunskap och är mån om att du ska blomstra hos oss
• Vi glömmer inte bort att skapa balans i livet, och vi hjälps åt precis som ett riktigt bra lag ska göra, vilket gör oss till antitesen till övertid, prestationsbaserade löner och vassa armbågar
• Väldigt hög flexibilitet när det gäller arbetstider och arbetsplats
• Ett friskvårdsbidrag som är stort nog att göra vilken bidragsfuskande politiker grön av avund
VI SÖKER DIG SOM:
• Har en akademisk examen inom ekonomiområdet
• Har arbetat ett par år inom redovisning/controlling
• Har djupgående kunskap inom de finansiella delarna i NAV
• Har mycket god förståelse för affärsprocesser och verksamhetsförståelse för finansiella processer inom exempelvis redovisning
• Är proaktiv och initiativtagande i ditt handlande
• Du har ett intresse för dina kunder och deras verksamhet, du är med andra ord inte känd för att sitta och vänta på att det ska flyga in stekta sparvar i munnen på dig
Sannolikt arbetar du som konsult idag och har hjälpt kunder med liknande arbete i Business Central/NAV. Alternativt är du en avancerad användare från kundsidan och har således god förståelse i affärssystemet och troligtvis fungerat som exempelvis kravställare/stake holder gentemot systemleverantör men nu har ett intresse av att ta steget till en konsultroll.
Som person tror vi att du har förmågan, intresset och kreativiteten som krävs för att utmana både Orangos och våra kunders processer. Vi söker dig som är driven, har ett affärsmässigt förhållningssätt samt motiveras av tydliga mål och resultat. Likaså är du en teamplayer som likt oss tror på laget före jaget. Då du ofta arbetar i mer än ett projekt samtidigt är det också viktigt att du har god erfarenhet av att prioritera och strukturera ditt arbete.
DET PRAKTISKA
Start: Förslagsvis efter årsskiftet
Omfattning: Heltid, kontorstider, men vi är väldigt flexibla här utan utgår från att det ska fungera för alla parter
Placering: Malmö eller Helsingborg. Då vi förespråkar en närhet till både kund och projektteam så kommer resor vara aktuella i rollen, om än att mycket kan skötas på distans (inte minst i dessa tider)
Sista ansökningsdag: 15/11, men gå inte och dra på det. Vi läser alla ansökningar löpande och försöker komma till skott redan innan sista ansökningsdag
Rekryteringsprocessen kommer bestå av telefonintervju, personlighet- och logiktest, djupintervju samt referenstagning
Frågor kring tjänsten/rekryteringsprocessen: Anders Larsson, Talent Acquisition Manager, anders.bj.larsson@orango.se