OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en ambitiös och prestigelös person som också är en fena på service och administration? Då har du nu chansen att få jobba med just detta i ett företag med ambitionen att bli världens första fossilfria stålföretag.
Företagspresentation
SSAB är på den globala marknaden en ledande producent av avancerade höghållfasta och seghärdade stål. SSAB utvecklar stål med kvalitet i världsklass och tillhandahåller tjänster och produkter för bättre prestanda utifrån visionen om en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB:s produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA har en årlig produktionskapacitet av stål på cirka 8,8 miljoner ton.
SSAB är ett företag med ambitionen att bli världens första fossilfria stålföretag. Resan har på allvar inletts i samband med omställningen i Oxelösund. Se länk för mer information https://open.spotify.com/embed/episode/1H2S8PXfcP6UgVUkwvKlGN
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som Finansspecialist kommer du att vara en del av Global Business Services som har till uppdrag att leverera flexibla, kostnadseffektiva och standardiserade stödtjänster inom områdena finans, lön, tidrapportering och reseräkning.
Du kommer ingå i den finansiella avdelningen Order to Cash som levererar stödtjänster inom områdena credit control och collection samt fakturering och kundreskontra. Rollen innebär bland annat att du kommer hantera inkommande betalningar från kunder, hålla koll på limiter och kundbetalningar samt se till att fakturor gått ut och agera support i systemen. Detta innebär mycket kommunikation via mail och telefon med nya och befintliga kunder samt kollegor inom försäljning i främst Sverige, Norge och Danmark.
Gruppen består av ca 10 personer där du erbjuds en viktig och utvecklande roll i internationell miljö med utvecklingsmöjligheter både inom och utanför funktionen.
Din profil
Vi lägger stor vikt vid din personliga potential men för att lyckas i rollen behöver du ha några hårda ”skallkrav” med dig:• Gymnasieexamen med godkända betyg• Minst 1 års arbetslivserfarenhet i en administration/servicefunktion• God systemkunskap• Mycket goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift• Goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift• Goda kunskaper i Office-paketet
Vid en intervju kommer fokus att läggas på kompetenser som: anpassning, relationsbyggande, försäljning, problemlösning, självkännedom och samarbete.
Ansök redan idag!
Sök tjänsten genom att klicka på ”ansök” och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam som du ser nedan.
Vi kommer i urvalet att nyttja personlighetstester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap.
Vårt fokus kommer i ett första läge vara skallkraven och din personliga potential. Senare kommer naturligtvis personliga intervjuer med både oss och kund samt referenstagning ske.
Urval sker löpande under processen med ett uppehåll mellan v. 28–31.
Hoppas att vi möts i processen!
Anastasia Almasidis, 0790–984164, anastasia.almasidis@unikresurs.se
Daniel Edqvist, 0721–426923, daniel.edqvist@unikresurs.se
Unik Resurs
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84