Finnvedens Lastvagnar söker Säljadministratör

Finnvedens Lastvagnar söker Säljadministratör

Arbetsbeskrivning

Finnvedens Lastvagnar söker Säljadministratör

Om oss
Finnvedens Lastvagnar är Sveriges största privata återförsäljare av Volvo Lastvagnar, med verksamhet på 20 anläggningar i Småland, Blekinge, Skåne, Västergötland och Värmland. Företaget bedriver försäljning av Volvo Lastvagnar, service av lastvagnar och bussar, försäljning av reservdelar samt tillhandahåller tilläggstjänster så som finansiering, hyrlast och serviceavtal. Bolaget omsätter ca 1,3 miljarder kronor och har ca 350 anställda. Finnvedens Lastvagnar ingår i Liljedahl Group som omsätter ca 12 miljarder kronor och har 1400 anställda.
Läs mer på www.finnvedenslast.se.

Vi söker nu en säljadministratör med hög grad av servicekänsla, engagemang och driv. Ansvaret omfattar hela region Öst och är i vissa avseenden även företagsövergripande, men placering för tjänsten är på vår anläggning i Växjö.  

Dina arbetsuppgifter
Som säljadministratör ger du administrativt stöd till säljteamet under hela försäljningsprocessen, från order till fordonsleverans och uppföljning av affär. Arbetet utförs på ett strukturerat och metodiskt sätt i enlighet med våra givna rutiner. Förmåga att organisera och prioritera är avgörande då många uppgifter styrs av deadlines. I rollen har du många kontaktytor och dialog med framförallt säljteam, kunder, kollegor inom säljadministration, myndigheter och också Volvo Lastvagnar. Administrationen omfattar såväl nyförsäljning som begagnatförsälj-ning. Du rapporterar till Regionchef Öst som har det övergripande försäljningsansvaret i regionen.
Hos oss får du möjlighet att arbeta inom följande områden;
  Orderregistrering
Bevakning av leveransplan
Förberedelser för fordonsleverans
Projektavslut
Sammanställning av kostnader, efterkalkyl
Uppdatera säljstatistik
Rapportering
Hantering inköpsfakturor
Hantering tillverkningsintyg, registreringsskyltar

Samt andra arbetsuppgifter med syfte att agera administrativt stöd till säljare och försäljningschef.

Din profil
För att trivas i rollen krävs att du är kommunikativ, utåtriktad och att du har en naturlig känsla för service. Din omgivning beskriver dig som en positiv, engagerad och lösningsorienterad person med förmåga att skapa struktur och ordning. Du har lätt för att lära och driver ditt arbete självständigt och med kvalitet.  
För att vara aktuell för tjänsten har du: erfarenhet av säljadministrativt arbete
god kommunikativ förmåga i svenska
systemvana där du arbetat i CRM-system, samt goda kunskaper i Officepaketet
B-körkort
Har du dessutom tidigare erfarenhet från vår bransch och tunga fordon så ser vi det som ett stort plus.   

Din ansökan
Sista ansökningsdatum är den 23 augusti 2020, men tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då löpande urval tillämpas. Tjänsten är ett vikariat på heltid, t.o.m. 1/6 2021. Detta är en anställning hos Finnvedens Lastvagnar som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Fransson på telefonnummer 0701-49 70 60. Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Finnvedens Lastvagnar AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 augusti 2020
  • Ansök senast: 23 augusti 2020

Postadress

Inkörningsvägen 4
OSKARSHAMN, 57236

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024