Finsam söker Samordnare

Arbetsbeskrivning




Referens: xx



Finsam Gotland söker Samordnare

Vill du vara med och utveckla samverkan på Gotland?

Finsam Gotland är ett samarbete mellan Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen och Region Gotland (Hälso- och sjukvårdsförvaltningen, Socialförvaltningen samt Gymnasie- och utbildningsförvaltningen.) Målet är att utveckla nya former för möten, arbetssätt och organisation - alltid med individen i centrum. Finsams målgrupp är personer i behov av rehabiliteringsinsatser från två eller flera av de samverkande parterna. Förutom samverkan mot målet arbete och/eller studier vill Finsam Gotland inspirera och förmedla kunskaper genom bl.a frukostmöten, kompetensutvecklingsdagar samt deltagande i Almedalsveckan. Finsam Gotland driver även olika utvecklingsprojekt och etablerar under 2014 en myndighetsgemensam verksamhet – JobbSam – som grund för en långsiktig samverkan.

Finsam Gotland söker nu en kreativ samordnare som kan driva, påverka och vidareutveckla samverkansarbetet utifrån den gotländska arbetsmarknadens förutsättningar. Finsam Gotland erbjuder dig ett inspirerande och givande arbete. Du rapporterar till styrelsen och din arbetsplats är belägen på Försäkringskassan men du tillhör självklart samtliga Finsams parters arbetsplatser och har ett administrativt stöd inom Finsams kansli. Du kommer även att ingå i ett nationellt nätverk och den första tiden gå parallellt med nuvarande samordnare som går i pension under sommaren 2014.

Läs mer om Finsam på www.finsamgotland.se

Arbetsuppgifter:

- Leda och samordna verksamheten utifrån Finsams styrelses anvisningar
- Bereda ärenden till styrelsen och verkställa beslut
- Ta egna initiativ, föreslå, driva och följa upp olika utvecklingsinsatser
- Planera och följa upp olika metod- och kompetensutvecklingsinsatser
- Utgöra ett processtöd till JobbSam och andra insatser samt leda olika arbetsgrupper

- Utveckla samarbetet mellan Finsams medlemmar
- Ansvara för den ekonomiska förvaltningen, dvs verksamhetsplan, budget, upphandling av tjänster
  samt årsredovisning
- Personalledning för kansli (en administratör)

Kravprofil:

- Akademisk utbildning/examen med beteende- eller samhällsvetenskaplig inriktning
- Erfarenhet av att leda arbete inom offentligt styrd verksamhet
- Erfarenhet av projektarbete och processtöd
- Förmåga att planera och organisera, arbeta självständigt och i nära samverkan
- Personlig lämplighet i form av relationskompetens, initiativ- och drivförmåga, vara möjlighetsorienterad, kommunikativ, lyhörd, flexibel, engagerande samt kunna uttrycka sig väl i tal och skrift

Övrigt

1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde den 1 maj 2014. Provanställning kan bli aktuellt.

Om du har frågor, kontakta

Kontaktpersoner (för frågor om tjänsten): Caisa Skoggren, Försäkringskassan tel. 010-114 00 21, Marica Gardell, Region Gotland tel. 0498-26 33 50, Socialförvaltningen, Tina Ersson, Arbetsförmedlingen tel. 010-487 26 42.

HR-specialist: Ola Bergström, tel. (för frågor om rekryteringsprocessen): 010-116 28 97

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 16 februari 2014. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Skicka din ansökan till annons@finsamgotland.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan -
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 30 januari 2014

Liknande jobb