OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en ny finsktalande medarbetare till vår 1st line på Servicedesk i Stockholm.
Din profil
Vi söker dig som är hungrig på att lära dig nya saker, gärna nyexaminerad. Du är utåtriktad och lojal mot gruppen samtidigt som du är van och trivs med att hjälpa kunder. Du behärskar Svenska, Finska och Engelska flytande både i tal och skrift. Detta tillfälle kan ge en språngbräda vidare in i och upp i Idenets organisation.
Du som söker är en social person, serviceminded och älskar att hjälpa kunder och medarbetare på ett pedagogiskt sätt. Du är en problemlösare ut i fingerspetsarna, både i praktiken och teorin. Du behöver inte ha någon IT erfarenhet, det viktiga är att du kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina medarbetare för att lösa de problem som dyker upp.
Din huvuduppgift som servicedesktekniker är att hjälpa användare med dagliga problem och du kommer använda telefon, mail och fjärrstyrning som dina främsta verktyg. Du får möjlighet att hjälpa människor med varierande och roliga arbetsuppgifter.
Arbetsuppgifterna som servicedesktekniker kommer bl.a. att bestå av felsökning och problemlösning av mjukvara och hårdvara. Du har ansvaret för att snabbt och effektivt lösa användarnas IT-problem via telefon, mail och fjärrstyrning av klienter. Uppdragen rör allt från de enklaste problemen till mer komplicerade ärenden.
Vi är alltid intresserade av att få kontakt med positiva och engagerade människor, så skicka in din ansökan redan idag! Vi behandlar alla ansökningar löpande och tar gärna emot dig på en intervju om du passar in på det vi söker.
Vi tillämpar provanställning, ansökan med löneanspråk märks "Finsk 1st line support" och skickas till hr@Idenet.com. Sista ansökningsdagen 8:e augusti. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Rayneth Ali på: rayneth.ali@idenet.com eller på 08-522 90 100.
Idenet grundades 1992 och nu har vi kunder i hela norra Europa samt i USA.
Våra kunders användare arbetar på kontor över hela världen mot våra datacenter. Det bevisar att vårt driftkoncept molntjänster från centrala datacenter kombinerat med ytterst kvalificerad Servicedesk fungerar mycket väl.
Idag erbjuder vi en kombination av privata molntjänster (Enterprise Cloud) samt en mycket effektiv Servicedesk.
Idenet har god tillväxt och är högst delaktiga i den transformering som just nu sker mot centraliserad drift i molnet.
Ansökan
Vi tar emot ansökan via epost: hr@idenet.com
Arbetsgivare
Idenet AB
Norra Stationsgatan 93
11364
STOCKHOLM
Tel: 08-522 90 100
Mer information på http://www.idenet.com
Besöksadress
Norra Stationsgatan 93
Kontaktpersoner på detta företaget
PCST Manger Andrea Moroni
0704290162