OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Pratar du finska och/eller danska? Har du erfarenhet av kundtjänstyrket och motiveras av att hjälpa andra? Vi erbjuder här en möjlighet att utvecklas i en spännande roll där erfarenhet är viktig – men personlighet är ännu viktigare!
Om tjänsten
På Perido söker vi efter flera Customer Care Specialists till vår kund som är en stor aktör inom fordonsindustrin. Vi söker både finsktalande och dansktalande medarbetare för att kunna leverera service till kunderna i våra grannländer. Tjänsten är placerad på vår kunds kontor i Göteborg och arbetstiden är förlagd på vardagar i första hand, men helgarbete kan förekomma.
Dina arbetsuppgifter
Som Customer Care Specialist är du företaget behjälpligt genom att hantera ärenden och svara på frågor från kunder via telefon, chatt, mejl och sociala medier. Du kommer att ha fokus på antingen de danska eller finska kunderna, beroende på vilket språk du har kunskap i, och du blir en viktig länk mellan företaget, kunderna och leverantörer på en global nivå. Ditt ansvar är att se till så kunderna får den bästa möjliga kundupplevelsen och tillsammans med ditt team arbetar du kontinuerligt med förbättringar av processer och verktyg för att öka kvalitén och effektiviteten. Du har huvudansvar för specifika kunder som du följer genom hela processens gång.
Dina egenskaper
Vi hoppas få höra från dig som har ett genuint intresse av kundservice och som känner dig trygg i rollen eftersom du har erfarenhet av att arbeta med detta. Du ska ha en mycket god samarbetsförmåga och vara en flexibel lagspelare. Vidare brinner du för att ge service på en hög nivå och har ett professionellt bemötande gentemot såväl kunder som kollegor. Du är ödmjuk, respektfull och angelägen om att hitta den bästa möjliga lösningen varje individ. Som person är du lösningsorienterad, resultatdriven och har hög integritet. Ett intresse för bilar är ett plus, men viktigast är att du har ett intresse för människor.
Är det dig vi letar efter? Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan skriven på engelska redan idag!
Vi söker dig som har:
Avslutad gymnasial utbildning
Tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete
Lätt för att uttrycka dig obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska, samt finska och/eller danska
Plus i kanten:
Tidigare erfarenheter inom sälj
Erfarenhet av att arbeta i CRM-system
Körkort
Kunskap i annat nordiskt språk
Omfattning och tillträde
Konsultuppdrag på heltid i 6 månader, med chans till förlängning. Tillträde 2022-04-04.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33043 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet, såväl medarbetare som konsulter. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk www.perido.se/lediga-jobb/.