OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Benify brinner för att hjälpa våra kunder att attrahera, belöna och stärka förhållandet med sina medarbetare. Sedan 2004 har människor varit den viktigaste delen av det som idag är Benify, ett snabbväxande HR-techbolag. Tillsammans har vi arbetat med stor passion och tillsammans lyckats att revolutionera branschen och sättet att arbeta med förmåner och kommunikation till sina anställda. Nu söker vi en finsk- och svensktalande stjärna till vår kundservice. Är du noggrann, effektiv och älskar att arbeta i ett högt tempo? Trivs du dessutom med att växla mellan att arbeta i grupp och självständigt? Då kan du vara vår nästa Kundservicemedarbetare!
Din roll som Kundservicemedarbetare
I rollen som kundservicemedarbetare besvarar du inkommande telefonsamtal, chattmeddelanden och mail från medarbetare hos våra företagskunder i Sverige och Finland. Frågorna kan röra sig om allt från friskvårdsbidrag och försäkringar till hur vi räknar ut skatteeffekten för förmånsbilar.
Dina arbetsuppgifter:
• Besvara inkommande mail, chattmeddelanden samt telefonsamtal från våra företagskunder och deras medarbetare.
• Vara medarbetarna behjälplig genom Benifys förmånsportal,
• Ge fantastisk service och vara ambassadör för Benifys varumärke.
Som medarbetare på kundservice får du ett gediget utbildningspaket som sträcker sig över 1,5 år, där det första steget är en introduktionsutbildning på 2 veckor.
Vem är du?
Vi söker dig som är ansvarsfull, brinner för god service och som drivs av att lära dig nya saker och utvecklas. Benify sätter stort värde på teamkänsla, samarbete, framåtanda och flexibilitet. Vårt mål som företag är ”World Domination” – ett mål vi hoppas att du vill dela med oss.
Vidare ser vi att du har:
• Erfarenhet av en serviceinriktad roll med kundkontakt
• Mycket goda språkkunskaper i svenska, finska och engelska, både muntligt och skriftligt
• God datorvana
• Avslutad gymnasieutbildning
Vad Benify erbjuder dig
Hos oss på Benify får du möjligheten att arbeta i en organisation där alla bidrar till vår framgång, hjälper varandra på vägen dit och har roligt under tiden. Vi vet att det är våra anställda som gör Benify framgångsrikt och som får oss att utvecklas framåt – vi välkomnar inte bara dina idéer vi uppmuntrar dem. Din egen utvecklingsresa inom organisationen är upp till dig, dina egna initiativ, mål och nyfikenhet är nyckeln för din utveckling och hur långt du kan gå inom Benify. Hos oss arbetar vi med stor passion och lyckas tillsammans!
Då vi själva jobbar med bland annat förmåner, är det självklart ett stort fokus för oss med. Vi erbjuder bland annat ett generöst friskvårdsbidrag, har en idrottsklubb som ser till att vi håller oss hälsosamma, samt en trivselklubb som bidrar med roliga AW’s och den årliga konferensen.
Start: Så snart som möjligt
Arbetstider: Vardagar 08–17 och 10–19 i ett rullande schema
Omfattning: Heltid, tillsvidare med provanställning
Plats: Östermalm, Stockholm
Låter tjänsten som Kundservicemedarbetare intressant? Tveka därför inte att söka redan idag. Du söker snabbt och smidigt med din LinkedIn-profil - bara några klick så är det klart!
Har du frågor om rollen eller hur det är att jobba på Benify? Kontakta layla.elyass@benify.com (Manager of Customer Service)
Vi på Benify är måna om att erbjuda en trygg, säker och transparent rekryteringsprocess. Som en följd av COVID-19 har vi uppdaterat och digitaliserat våra rutiner ytterligare. För att du som kandidat ska känna dig extra trygg i kontakten med oss har du nu möjlighet att välja om du vill genomgå en digital eller fysisk rekryteringsprocess. Säkerhetstänket följer förstås även med i vår onboarding. Om du blir erbjuden en roll hos oss kommer du att genomgå en digital introduktion, i kombination med dagar på plats på vårt kontor, där vi självklart rättar oss efter Folkhälsomyndighetens riktlinjer.