OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Sedan 2013 ägs varumärket Pergo av Mohawk Industries, Inc., världens största golvföretag med verksamhet i Nordamerika, Europa, Asien och Australien. Pergos produkter tillverkas av golvdivisionen inom UNILIN bvba, med säte i Belgien. Det är över 30 år sedan Pergo uppfann laminatgolvet. Idag är varumärket synonymt med vackra, praktiska golv – en tradition med rötterna i ”Laminatets historia”. Det började som en idé om vackra golv med kapacitet att stå emot vardagens utmaningar och se snygga ut även efter många års användning. För att underlätta ytterligare gjorde vi dem extremt enkla att lägga och underhålla. Idag är dessa idéer själva grunden i allt de gör, från nya laminatprodukter till vinylgolv och naturliga trägolv. Golv för din vardag.
Unilin Nordic AB (fd Pergo Europe AB) har sitt nordiska huvudkontor placerat i Malmö. Här finns avdelningar för finans, marknad, shipping samt kundservice till den nordiska marknaden. Dessutom har de säljorganisationer i Danmark, Sverige, Finland och Norge. I Maj 2019 ändrades namnet från Pergo Europe AB till Unilin Nordic där produkter såsom Quikstep och Pergo är etablerade varumärken.
Om rollen
I rollen som finsk-, och svensktalande kundservicemedarbetare kommer du tillsammans med dina kollegor vara ansiktet utåt och leverera förstklassig service till Unilins kunder på den finska och svenska marknaden. Med telefon och mail som främsta arbetsredskap kommer du agera rådgivande mot kund, och med gedigen produktkännedom vara behjälplig i val av produkt, samt besvara frågor kring priser, leveranser och returer. Tjänsten är av administrativ karaktär, där du över mail kommer ta emot ordrar vilka du registrerar i affärssystemet SAP. Tjänsten innefattar ett nära samarbete med kundtjänstteamet såväl som med andra avdelningar internt så som sälj, marknad och skeppning för att säkerställa en kvalitativ och positiv upplevelse för kund. Därutöver kommer du arbeta löpande med kunduppföljningar avseende köp, leverans och retur. Mer ingående innebär tjänsten:
- Hantera inkommande kundförfrågningar över telefon och e-post
- Administrativt arbete så som orderläggning i SAP
- Kontinuerligt och nära samarbete med interna funktioner och avdelningar
Som ny i rollen förväntas du inte besitta produktkännedom vid start, utan förväntas i stället uppvisa en stor vilja att lära dig kring Unilins produktutbud.
Om dig
För att trivas i rollen som finsk-, och svensktalande kundservicemedarbetare har du en stor vilja att arbeta med kunder där du värderar en högkvalitativ service och ett gott bemötande. Du förstår vikten av att vara ansiktet utåt för företaget du representerar, och ger därför gärna det lilla extra för att kunden ska bli nöjd. Att ta egna initiativ för att utvecklas och lära dig nya saker är något du gör med enkelhet, samtidigt som du värdesätter och kan fokusera på de grundläggande arbetsuppgifterna. Ett nära och gott samarbete med dina kollegor är för dig en självklarhet, där du förstår-, och tar din roll i teamet, samtidigt som du självständigt kan ta dig an och slutföra dina arbetsuppgifter.
För tjänsten är det viktigt med:
- Gymnasial utbildning
- Flytande finska, svenska och engelska i tal såväl som skrift
- Goda datorkunskaper. Erfarenhet av arbete i ett affärssystem är meriterande
- Tidigare erfarenhet av service och kundkontakt. Erfarenhet av kundtjänst är meriterande
Övrig information
Start: Omgående enligt överenskommelse
Plats: Malmö
Arbetstider: 8.00-16.30
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Kundtjänst, kundservice, kundsupport, service, B2B, B2C, customer service, finska, rekrytering, Malmö, Lund, Trelleborg