Finsk-/svensktalande Inköpskoordinator

Arbetsbeskrivning

Är du en fena på arbetsuppgifter som kräver precision och söker en heltidsroll med administrativt ansvar? För vår kunds räkning söker vi nu dig som vill vara en del av ett inköpsteams vardag. Läs mer nedan och ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN
För vår kunds räkning söker vi nu en Inköpskoordinator. Uppdraget är på heltid med start omgående och sträcker sig initialt sex månader med chans till förlängning.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Som Inköpskoordinator får du agera i en viktig stödroll och bistå teamet i uppgifter som rör fakturering och orderhantering där en stor del av arbetet sker i SAP. För att trivas i jobbet förväntar vi oss att du har utmärk kommunikationsförmåga och en vilja att hjälpa andra samt tolerans för rutin och ett noggrant förhållningssätt till arbetet.

Du blir en del av ett kompetent team med erfarna kollegor där du ingår i ett internationellt team och arbetsgemenskap. Tjänsten erbjuder också en fantastisk möjlighet att fördjupa sig i inköpsteamets värld. Din arbetsplats ligger i Kista och vi hoppas att du kan komma till kontoret minst en gång i veckan, annars ges möjlighet till distansarbete.

Du kommer att bland annat:


* Skapa inköpsorder i SAP-systemet
* Informationsuppdateringar i systemet
* Arbetsuppgifter relaterade till hantering av fakturor och avräkningar
* Samarbete med leverantörer och andra intressenter


VI SÖKER DIG SOM
- Har arbetslivserfarenhet inom administrativt arbete
- Har mycket goda kunskaper i svenska, finska och engelska, i såväl tal som skrift, då det används i det dagliga arbetet
- Har kunskap i Officepaketet

Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet av att arbeta i SAP

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Kommunikativ
- Serviceinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 augusti 2024
  • Ansök senast: 17 september 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024