Finsk- & svensktalande till 1st linesupport

Finsk- & svensktalande till 1st linesupport

Arbetsbeskrivning

Är du finsk- och svensktalande och älskar problemlösning? Se hit!

Nu utökar vi vårt team och söker en finsk- och svensktalande till vår 1st linesupport baserad i Lund.

Supportfrågorna är mycket varierande vilket är en tjusning med jobbet. Din dag kommer mestadels bestå av kundkontakt via telefon, chatt eller mejl. Du kommer lära dig mycket om allt och med denna kunskap vara ett stöd för båda våra kunder och dina medarbetare.

Vi på Lime är otroligt stolta och gillar att skryta över vår support; 98,6 % av våra kunder svarade att de är mycket nöjda med den service/bemötande de vår från supporten. Av alla ärenden som kommer in hanteras 75% av vår 1st linesupport och skulle mer utredning eller programmeringskunskap krävas skickas detta vidare till vår 2nd line eller 3rd line.

Här på Lime finns ett naturligt samarbete mellan våra olika avdelningar ifrån sälj, utveckling, implementation och support vilket underlättare vårt dagliga arbete inom supporten. Vi ser oss själva som ett stort team där alla ställer upp nära våra kunder behöver hjälp!

Vill du dessutom ha smarta kollegor i ett företag med hög trivselfaktor där entreprenörsanda, teknik och trefika står högt i kurs? Då har du kommit rätt!
Stämmer följande in på dig? Då är det dig vi letar efter!

Du talar svenska och finska flytande, är nyfiken, snabblärd och vetgirig samt gillar problemlösning i alla dess former. Du föredrar att jobba kundnära och är en lagspelare som är trevlig som tusan och har nära till skratt

Vi tror också att du har en bakgrund som passar in på följande:

- Stort teknikintresse
- Du älskar att lösa problem och ser dem som en möjlighet till personlig utveckling.
- Serviceminded och känsla för kundvård
- Du kan göra dig väl förstådd på svenska, finska, och engelska i både tal och skrift. Ytterligare nordiska språkkunskaper är också meriterande.
- Du hittar en struktur som underlättar för dig att hantera många ärenden på kort tid.

Om tjänsten och Lime

Supportavdelningen är placerade på vårt goa huvudkontor i Lund. Tillträde till tjänsten är enligt överenskommelse.

Vi gillar att prata om oss själva och om varför du borde vilja jobba här med oss. Istället för att skriva ner allt här har vi samlat ett gäng användbara länkar för dig, trevlig läsning:

- Om oss (den korta historien om Lime) »
- Våra fantastiska medarbetare, och kanske dina framtida kollegor? »
- Och såklart, vår lista över varför du borde vilja jobba här »

Sök bums!

Sugen på att vara en del av oss? Vi är måna om att få träffa dig så snart som möjligt och håller intervjuer löpande.

support, helpdesk, kundtjänst, kundservice, service, CRM, first line support, 1st linesupport, kundvård, finska, finsktalande, teknisk, teknik, fels ö__kning, kundsupport, jobb i Lund.

Lime är ett börsnoterat techbolag med 9 kontor i 6 länder. Vi växer konstant med ca 20 % per år och öppnade under hösten 2020 vårt första utomnordiska kontor i Nederländerna. Sedan dess har vi äntrat Tyskland och har ständigt ögonen öppna för nya, potentiella marknader. Men det där är bara siffror och fakta. Det riktigt härliga med Lime är vi som jobbar här - ett stort gäng omtänksamma, ambitiösa kollegor som kämpar för en värld där alla kundupplevelser överträffar förväntningarna. Med hjälp av smart teknik och träffsäker expertis förenklar vi kunders vardag och skapar förutsättningar för det där lilla extra. Något som fortfarande är unikt för ett mjukvarubolag som Lime är också att vi sköter hela produktlivscykeln själva - allt från utveckling, till leverans, till support. Vi tar helt enkelt ansvar för att kedjan är hel och välfungerande, med en twist. Vi kallar det #dontbreakthechain.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lime
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 mars 2023
  • Ansök senast: 15 september 2023

Postadress

Tejarpsvägen 63
Klågerup, 23376

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024