OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido Skills söker en person som vill arbeta med teknisk support för ett av världens mest kända företag, NASDAQ OMX. Du kommer bland annat att svara på kundförfrågningar, genomföra backuper samt göra felsökningar till allt ifrån nätverksuppkopplingar till funktionella problem med applikationer. NASDAQ OMX har kunder över hela världen vilket innebär att en stor del av kommunikationen med kunderna sker på engelska. Börssystem är vidare en kritisk verksamhet vilket innebär att när problem uppstår så är det av största vikt att kunna leverera en lösning som är snabb, effektiv och pedagogisk. Verksamheten pågår dygnet runt och du kommer att arbeta i 2-skift mellan 06:30-19.30 NASDAQ OMX använder sig av egenutvecklade system och du kommer i inledningsskedet ges en grundlig utbildning i dessa. Du kommer även att tilldelas en mentor som finns till hands för att svara på dina frågor och se till att du känner dig trygg och säker i din nya yrkesroll. NASDAQ OMX är en organisation som värnar om sina medarbetares trivsel och personliga utveckling. Precis som flera av medarbetarna på 1st line supporten före dig så finns det stora möjligheter för rätt person att utvecklas och efter några år gå vidare inom NASDAQ OMX och till exempel arbeta med 2nd line support eller kanske i en mer ledande roll som teamleader eller projektledare. Kravprofil - Relevant akademisk utbildning - Goda kunskaper i Windows och Unix - Goda kunskaper i datakommunikation - Erfarenhet från serviceinriktat arbete, t.ex kundtjänst, helpdesk eller support är meriterande. - Du uttrycker dig väl i tal och skrift även på engelska -Flytande på Finska Vi tror att du är en ung, ödmjuk och social person som talar flytande engelska. Du är även en pedagogisk och drivande person som trivs i en miljö där du får hjälpa andra människor och som ger dig möjlighet att snabbt sätta dig in i olika problem och bidra till deras lösning.