Finskspråkig agent till teknisk support

Arbetsbeskrivning

Aditro Aditro Customer Services är Nordens ledande kundserviceföretag.De drygt 3000 medarbetare hanterar varje år mer än 20 miljoner kundkontakter - dygnet runt, året runt.Vi finns på plats i Sverige, Finland, Danmark, Norge, Holland och Belgien.Vi har stor erfarenhet av att framgångsrikt driva omfattande och komplexa uppdrag för kunder inom bank och finans, försäkring, Telecom, media, energibolag, ideella organisationer med flera.För mer information: www.aditro.com Till vårt kontor i Piteå söker vi en FINSKTALANDE medarbetare till Microsoft Personal Support Teamet Som teknisk supportspecialist löser du kundernas tekniska problem via telefon, Chat och med hjälp av fjärrstyrning av kundens dator.Kundkretsen består av privatkunder likväl som företagskunder, vårt högsta och viktigaste mål med arbetet är nöjda kunder.Du kommer att arbeta med att ta emot inkommande samtal från Finland och det är därför viktigt att du kan det finska språket flytande i både tal och skrift.Det är en fördel om du även kan svenska men det är inget krav.De problem som felsöks är av varierande teknisk grad, allt ifrån bekymmer med e-post till datorer som är obrukbara.I arbetet så jobbar man med de flesta Microsoft produkterna som exempelvis Office, Windows, Spel, Hårdvara dock inte med Microsofts Server produkter.Vi söker dig som har ett brinnande intresse för datorer; självlärd eller utbildad.Du ska vara en duktig problemlösare som trivs med att arbeta i team. Här får du chansen att utveckla både dina tekniska och personliga färdigheter samt möta många andra likasinnade människor. Vi söker medarbetare med följande kompetenser/egenskaper: - Du ska ha slutfört 3-årigt gymnasieutbildning.-Eftersom du kommer att arbeta med kommunikation via telefon så är det ett krav att du har mycket goda kunskaper i det finska och engelska språket, både i tal och skrift.-Du är social som person och har förståelse för vikten av att sätta kunden i fokus och tar det som en förmån att få hjälpa andra människor.Vi vill att du har följande tekniska kunskaper: -Flerårig kunskap och van vid att arbeta med Microsofts produkter såsom Windows och Office.-Du har ett stort intresse av Teknologi.-Erfarenhet av ärendehanteringssystem och kunskapsdatabaser är meriterande.-God problemsökningsförmåga.-Certifieringar är meriterande men inte ett krav. Vi erbjuder dig möjligheten att kostnadsfritt certifiera dig inom Microsoft MCP/MCSE, Microsoft Office Specialist certifieringarna.Du kommer även att arbeta med de nya Microsoft programmen så som Windows Vista, Internet Explorer 7 och Office 2007.Det är viktigt att du har bra kunskaper i det engelska språket eftersom du kommer att jobba med Microsofts produkter.Sysselsättningsgraden är heltid och arbetstiderna är dagtid, måndag till fredag.Rekryteringsprocessen inleds med ett tekniskt on-line test eftersom det krävs att du har vissa tekniska baskunskaper.Tjänsten inleds med några veckors intern utbildning och tillträde kommer att ske den 13 januari.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010