OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi kan erbjuda en tills vidareanställning på heltid med plats på vårt kontor i Solna, tillträde den 21 januari.
Uppdraget går ut på att bemanna konsumentkontakten och ta emot reklamationer och övriga synpunkter i enlighet med de rutiner som finns idag. I huvudsak innebär det följande moment:
Registrering av alla inkommande reklamationer i avvikelsesystemet. Reklamationerna kan komma via telefon men oftast via mail. Det finns säljkontor i Sverige, Norge, Danmark och Finland så det kan komma reklamationer från alla dessa länder. 90% kommer via mailen. Produkter inom kategorierna livsmedel, kaffe, tvättmedel, rengöringsmedel, kosmetika, öl och vin. Frågor/reklamationer som kommer in handlar om de här produkterna.
Bedömning – när reklamationen registreras i avvikelsesystemet ska det göras en bedömning om vilken första åtgärd som skall utföras. Är det lättare reklamationer/klagomål eller andra synpunkter så kan konsumentkontakten ta hand om detta själv och svara konsumenten. I vissa fall kommer det däremot kräva att man utreder reklamationerna och då skickas det vidare till ansvarig person hos leverantören.
Lämnar svar till konsument – Konsumentkontakten bevakar att utredningstiden hålls och formulerar ett lättförståeligt svar och ger kompensation till konsumenten. Konsumentkontakten bemannas mellan 08.30 – 16:30 med lunchstängt mellan 11.30 – 12.30.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.