OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter:
Vi söker dig som har erfarenhet av att effektivt processa order samt att hantera kunder på telefon på såväl svenska, finska som
engelska.
Som innesäljare har du ett gott affärsmannaskap och en egen drivkraft.
Du trivs i vårt företag, om du har ett genuint intresse av att skapa affärer och kundrelationer. Rollen innebär mycket kundkontakt och inkluderar framförallt administration men även deltagande i marknadskampanjer samt försäljning.
Arbetet ger och kräver flexibilitet, eftersom vi styrs av våra kunders behov.
Några typiska arbetsuppgifter:
- Ta ordersamtal.
- Registrera kundorder.
- Leveransbevaka order till kund.
- Hjälpa kunder att välja rätt produkt.
- Ta hand om enkla förfrågningar och ta fram priser och lösningar på detta.
- Svara på vissa tekniska frågor om t.ex. material mm.
- Hantera prisfrågor, ta beslut om affärer, delta i prishöjningar, ta fram avtal om avrop och min.order.
Kvalifikationer
Du har erfarenhet att jobba med kunder, gärna från tradingbolag.
erfarenhet av att effektivt processa order och leverans planer samt att hantera kunder på telefon på såväl svenska, finska eller engelska.
Personliga egenskaper: Du är mycket serviceminded, och kan balansera kundens önskemål/krav mot de mål och krav som vi har internt.
Viktigast av allt: Du har erfarenhet, tänker kommersiellt, är en god kommunikatör, är självgående och tar egna beslut inom ramarna för ditt ansvarsområde.
Datakrav
Du kan och känner dig bekväm med MS Office. Övriga program vi använder oss av är t.ex. Microsoft Dynamics, Lotus Notes m.fl. Kunskaper i MS Dynamics är meriterande.
Språkkrav
Svenska, finska och engelska flytande i tal och skrift.
Besök gärna www.ulinco.se för mer information.