Finskspråkig supportmedarbetare sökes!

Arbetsbeskrivning

Unifaun hjälper till att skapa en friktionsfri och lönsam relation mellan avsändare, transportör och mottagare, genom att erbjuda standardiserade, användarvänliga IT lösningar som underlättar hanteringen av brev, paket och gods.I dag har Unifaun drygt 20 medarbetare, har en stabil finansiell ställning och en fastslagen plan för bolagets utveckling i Norden de kommande åren. Unifauns huvudkontor ligger i Göteborg och försäljningskontor finns i Norrköping och Stockholm.Läs mer på www.unifaun.com Om Produkterna Våra webbaserade standardlösningar levereras via serverprogramvara och klientinstallerad programvara.Våra kunder använder våra lösningar för att enklare och effektivare kunna skicka och ta emot paket, gods och brev.Avsändarna skriver ut frakthandlingar, bokar hämtningar, skickar EDI till transportörerna och tar emot status och annan information från transportörerna.Mottagarna kan spåra sina försändelser för att se vart de har tagit vägen.Transportörerna behöver inte koppla upp till varje kund en och en, utan kan nå sina kunder med en enda koppling till oss och kan på så sätt minska sina IT-kostnader. Arbetsbeskrivning Som supportmedarbetare i supportgruppen arbetar du med att hjälpa våra kunder och samarbetspartners med våra webbaserade transportlösningar och tillhörande klientinstallerade delar.Det kan vara allt från enkla handhavande fel, till komplicerad felsökning i system och integrationslösningar.Vi arbetar främst med telefon och E-post men även via fjärrstyrning.Till detta kommer individuella och gemensamma supportprojekt.I arbetsuppgifterna ingår även att vara ett internt stöd för övriga delar i Unifaun.Supportgruppen bidrar även till produktutveckling och som säljstöd.Då vi expanderar i våra nordiska länder har vi i dagsläget behov av en finskspråkig supportmedarbetare med fokus på våra finska kunder och partners.Arbetet utförs främst på Unifauns kontor på Kaserntorget 5 i Göteborg, men resor kan bli aktuella för partner- eller kundbesök. Din bakgrund Utbildning och erfarenhet Den person vi söker har mycket goda kunskaper i tal och skrift gällande finska, svenska och engelska språket samt datateknisk kompetens och en stark känsla för service och support.Teknikmeriter och domänkunskap Vi jobbar med IT- och transportadministrativa system.Nyckelbegrepp är bl.a. ITIL baserad ärendehantering, XML, EDI, IFTMIN, systemintegration, internet, Windows operativsystem, transporthandlingar .Kunskap inom dessa områden är meriterande.Personliga egenskaper Då Unifauns produkter är standardlösningar som tiotusentals användare utnyttjar dygnet runt alla dygn, är ett genuint intresse för service och support mycket viktigtUtöver detta är det viktigt att du kan arbeta lugnt och metodiskt även i stressade situationer.Vi tror att du är en prestigelös och engagerad person.Du har lätt att sköta dina arbetsuppgifter självständigt och gemensamt i supportgruppen.Du är lyhörd och har förmåga att förstå våra kunder och partners behov. Låter detta intressant?Skicka in din ansökan via www.dfind.se.Urval och intervjuer sker löpande så dröj inte med din ansökan.Sista dag att ansöka är 18 oktober 2009.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DFIND AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 12 oktober 2009
  • Ansök senast: 20 oktober 2009

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024