OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I rollen som B2B Support Agent välkomnas du till Samsungs nordiska team där alla jobbar mot samma mål - att leverera en kundupplevelse i världsklass! Här jobbar du primärt mot de finska kunderna i en arbetsroll där ingen dag är den andra lik! Detta är initialt ett konsultuppdrag via The Wofi som sträcker sig till augusti 2022 med möjlighet till förlängning. För att vara kvalificerad till rollen talar och skriver du obehindrat på finska och svenska.
Primära arbetsuppgifter
-Ta emot och hantera inkommande ärenden från företagskunder via mail och telefon.
-Utföra teknisk felsökning av värmepumpar, datorskärmar, TV, LFD och mjukvara för företagstelefoner samt boka servicebeställningar och följa upp dessa.
-Ringa utgående samtal där du följer upp kundupplevelsen.
-Översätta texter för exempelvis manualer och informationsutskick till finska.
Vem är du?
-Du talar och skriver obehindrat på finska och svenska. Goda kunskaper i engelska. Fler nordiska språk är ett plus.
-Har en god vana av att använda dator och telefon som arbetsverktyg.
-Besitter tidigare erfarenhet av att jobba i olika system och har en goda vana av att jobba i Officepaketet.
-Erfarenhet från teknisk support via telefon för liknande produkter är starkt meriterande. Erfarenhet av att hantera B2B-kunder är även meriterande.
- Erfarenhet av att felsöka TV, datorskärmar och monitors är meriterande.
Praktisk information
Start: Omgående
Omfattning: Heltid. Konsultuppdrag som sträcker sig till augusti 2022 med möjlighet till förlängning
Placering: Kista
I den här rekryteringsprocessen samarbetar Samsung med The Wofi. Frågor gällande tjänsten är varmt välkomna till ansvarig rekryterare Tom på telefonnummer 076 213 5006 eller via mejl tom@thewofi.se. Selektering av Cv:n och intervjuer hålls löpande så visa ditt intresse för tjänsten redan idag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Olsson
Emil Dreca
+46738795858
Julia Olsson
0707597666
Sofia Balazsi
Julia Ronge
0707597666