Finsktalande ekonom med erfarenhet från redovisning och lön

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi någon som vill arbeta i en rolig och bred roll som är delad inom redovisning och lön. Vår kund jobbar med spännande marknadsledande produkter och sitter i fina lokaler i Älvsjö.



Om Rollen:


I den aktuella rollen kommer du att sitta som en otroligt viktig resurs för bolaget. Du kommer att jobba mot Finland och sitta med såväl redovisning som lön. Som den enda i teamet som talar finska har du en spindel i nätet funktion mot den finska organisationen.

Redovisningsekonom (50%):


Ansvara för den löpande redovisningen för Finland. Främst leverantörsreskontra dvs hantera utbetalningar, matchning av inköpsordrar, periodiseringar, avsättningar samt kundreskontra, dvs inbetalningar och påminnelser.

Löpande göra balanskontoavstämningar.

Se till att kvalitetssäkra månadsbokslut och årsbokslut.

Vara ett stöd till den finska organisationen framtagande av kostnadsrapporter.


Myndighetsrapportering för Finland dvs deklarationer, moms, arbetsgivaravgifter, intrastat samt diverse statistik.

Vara delaktig i olika utvecklingsprojekt.



Löneadministratör (50%):

Månatlig löneadministration av finska och svenska löner.

Avtalstolkning, anställningsavtal, arkivering, personalhandbok och vid intresse annan HR-administration i mån av tid.


Delta i upphandling och genomförande för gemensamt lönesystem.



Erfarenhet:


För rollen ser vi att du har arbetat med redovisning och lön tidigare i ett par år. Du har erfarenhet av löpande redovisning för både Finland och Sverige, innefattande leverantörsreskontra, kundreskontra, periodiseringar och avsättningar. Du har suttit i roller där du har gjort balanskontoavstämningar, myndighetsrapportering för Finland dvs inkomstdeklaration, moms mm samt månadsbokslut. Du har Erfarenhet från lönehantering (svensk och finsk) av både kollektivanställda och tjänstemän.

Som person tror vi att du är genuint intresserad av ekonomi och lönefrågor, du är serviceorienterad då du har en viktig och central roll i gruppen och företaget. Du bidrar mycket till teamet genom samarbete och trivs med samverkan. Vi tror att du är trygg i din roll och kompetens men ser också att du besitter en nyfiket inför ny kunskap och nya idéer. Flytande finska är ett krav för rollen, vi ser även att du kan kommunicera på svenska.



Tillträde, omfattning och anställning:


Vi söker dig som vill arbeta heltid med start så snart som möjligt. Tjänsten är tänkt som permanent men med 6 månader initialt som konsultuppdrag. Kunden sitter i fina lokaler i Älvsjö, med tillgång till fri parkering.

Vi kommer att träffa kandidater löpande så skicka in en ansökan om du känner dig intresserad av denna spännande tjänst.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 21 maj 2018

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


27 november 2024

26 november 2024

Junior Accountant - Student

Junior Accountant - Student

26 november 2024