Finsktalande ekonomiassistent

Finsktalande ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Stadium är en av Europas största sportkedjor och vill inspirera samt ge fler människor möjligheten till ett aktivt liv. Några av Stadiums grundstenar är energi, mod och laganda vilka tillsammans med alla medarbetares passion och tävlingsanda har hjälpt Stadium framåt i sin tillväxtresa. Stadium vill dock alltid framåt och stannar inte här, för genom innovation och enkelhet fortsätter de att utveckla nya koncept, fler produkter och varumärken på marknaden.

Vill du bli en del av Stadium? Se då till att join the movement.



Din roll

I din roll som ekonomiassistent tillhör du Redovisningsteamet och avdelningen Leverantörsreskontra. Teamet består av ca fyra - sex personer och även om ni jobbar självständigt så har ni alla gemensamma mål och arbetsuppgifter. Rollen som ekonomiassistent är på heltid och du jobbar 08.00 - 17:00 med möjlighet till flex. I denna roll blir du direktanställd av Stadium och Clevry sköter själva rekryteringsprocessen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent har du en supporterande roll och du jobbar uteslutande mot Stadiums butiker och verksamheter i Finland. Du har en viktig roll då du blir en central kontaktperson för leverantörer i Finland samt mellan bolagets olika avdelningar. Din roll är varierad med en blandning av administration och lättare ekonomiska uppgifter där du och ditt team säkerställer ett effektivt, enkelt och korrekt flöde av både omkostnads- och varufakturor. Du ansvarar för allt från inläsning av leverantörsfakturor, attesthantering och matchning till betalning av fakturor.



Din profil

Vi söker dig som har en godkänd gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi alternativt dig som har tidigare arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Har du en vidareutbildning inom ekonomi/redovisning är detta meriterande och likaså erfarenhet av IFS. Ett krav för denna tjänst är att du obehindrat kan kommunicera på både svenska och finska i tal och skrift.

Som person tror vi att du som söker är nyfiken och noggrann. Du letar ständigt efter utvecklingsmöjligheter förbättringar för att uppnå både effektivitet och enkelhet. Vidare är du en prestigelös lagspelare som är både ansvarstagande och ordningsam. Du är tydlig i din kommunikation och trivs i en bransch där hälsa, välmående, ett högt tempo och ständig utveckling alltid är i fokus!



Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 760 19 49 00. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 februari 2022
  • Ansök senast: 22 mars 2022

Liknande jobb


21 november 2024