OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se
Om företaget
Är du en erfaren ekonom och vill du jobba självständigt inom en spännande bransch för ett bolag som växer? Då är detta tjänsten för dig!
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en ekonomiassistent för heltidsuppdrag hos en av våra kunder i Umeå. Tjänsten kommer att tillsättas efter årsskiftet pågå i minst 6 månader framöver, med möjlighet till förlängning för rätt person. Som ekonomiassistent/ekonom hos vår kund kommer du framför allt att arbeta med hantering av kundreskontra, där du bland annat kommer registrera betalningar i olika valutor och momssatser i flertalet komplexa system.
Du kommer vara anställd som konsult hos Clockwork och som konsult hos Clockwork ingår du i vårt team av kompetenta kollegor, där alla strävar mot målet att vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas.
Din profil
Vi tror att du har ekonomisk utbildning, gärna med någon eftergymnasial påbyggnad såsom civilekonom. Vidare har du god erfarenhet av arbete på ekonomiavdelning sedan tidigare, gärna inom reskontra och redovisning. Har du erfarenhet av att arbeta med utländska valutor är detta meriterande. Du har en god förståelse för affärssystem och det viktigt att du är bekväm med att jobba med engelska som koncernspråk. Ett krav för tjänsten är att du kommunicerar obehindrat på finska i både tal och skrift.
Som person är du positiv, flexibel, serviceinriktad och socialt säker. Vidare har du en god samarbetsförmåga och är hjälpsam. Arbetstempot kan vara högt, så det är viktigt att du trivs i en sådan miljö. Ekonomiuppgifter ställer alltid krav på noggrannhet och effektivitet, så även i detta fall. För att passa in på arbetsplatsen är det viktigt att du är en lagspelare som samtidigt är initiativrik och självständig.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Jennifer Åström Gustafsson, via tfn: 0733-51 27 14 eller Elin Hilli, via tfn: 0733-51 27 13. Då tjänsten kommer att tillsättas omgående, arbetar vi med rekryteringsprocessen löpande, så ansök så snart som möjligt via www.clockworkpersonal.se, dock senast den 5/3.