OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi söker nu en finsktalande, snabblärd och engagerad ekonomiassistent till uppdrag i Solna! Detta är tjänsten för dig som vill bygga på din erfarenhet inom ekonomi, vill arbeta tillsammans med drivna kollegor och få in en fot på ett väletablerat företag.
Om företaget
KFX HR-partners fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer med kunder och personal. Vi lyssnar på våra kunder, våra anställda och på varandra. Stolthet, omtanke och engagemang är våra värdeord. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Vi är i dag drygt 400 medarbetare och har regionala kontor runt om i landet.
Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent utför du varierande arbetsuppgifter hos vår kund. Dina huvudsakliga göromål kan bland annat bestå av kund- och leverantörsreskontra, avstämningar, fakturering, kontering och allmän administration. Arbetsuppgifterna kan även innefatta bokslut, löner, momsredovisning och löpande bokföring.
Uppdraget är på heltid med arbetstiderna 08:00-17:00.
Kvalifikationer
I denna tjänst kommer du att sättas in i arbetsuppgifterna och vi ställer inga krav på tidigare erfarenhet av ekonomiarbete, även om vi såklart ser det som meriterande med tidigare erfarenhet. Vi värdesätter din personlighet och söker dig med en positiv inställning och som lägger stort engagenmang i ditt arbete. Vi tror att du går igång på utmaningar, tycker om varierande arbetstempo och har god kommunikativ förmåga. Dessutom är du strukturerad, noggrann och lösningsfokuserad. Hos vår kund arbetar du självständigt med dina arbetsuppgifter men stort fokus på arbetsplatsen ligger på lagarbete och sammanhållning. Vi ser därför gärna att du har välutvecklad samarbetsförmåga och trivs i en tjänst med en hög teamkänsla. För att passa i rollen som ekonomiassistent har du även förmågan att effektivt planera, prioritera och koordinera ditt arbete.
För att vara kvalificerad för tjänsten har du:
- Kunskaper i det finska språket
- Tidigare erfarenheter av administrativt arbete
- Ekonomiutbildning från högskola/universitet
- Goda kunskaper i Excel.
Övrigt
Uppdraget är ett konsultuppdrag där du får din anställning hos oss på KFX HR-partner och arbetar som uthyrd konsult till något av våra kundföretag.
Vi arbetar med löpande urval och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför gärna in din ansökan redan idag!
Samtliga frågor kring tjänsten hänvisas till ansvarig rekryterare Olivia Agné på 08-663 99 00 eller rekrytering.stockholm@kfx.se. Observera att vi inte tar emot CV via mail.
Kontaktpersoner på detta företaget
Martina Wahlgren
Hanna Benjaminson
Clara Backlund
Susanne Järleby
Anna Jardelid
Hanna Benjaminson
Susanne Järleby
Linn Arvidsson
William Ericson
Linnea Hägg