OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en driven och kommunikativ Ekonomiassistent som kan kommunicera på både svenska, finska och engelska? Söker du en arbetsplats där du kommer kunna utvecklas med företaget och där du får ha ett brett kontaktnät över landsgränserna?
Då vill vill gärna höra från dig!
Om företaget
Vi söker just nu en finsktalande Ekonomiassistent till leverantörsreskontran för en hyrrekrytering till en av våra kunder med kontor beläget i södra Stockholm. Efter initial upplärning finns möjlighet till hybridarbete.
Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:
• Skanna och verifiera samtliga inkommande leverantörsfakturor.
• Inkommande posthantering, fysisk samt elektronisk.
• Skapa och skicka leverantörsbetalningar samt tillhörande bokföring.
• Hantering av förskottsbetalningar samt tillhörande bokföring.
• Fördelning och matchning av inkommande krediteringar.
• Uppföljning och hantering av väntade krediteringar.
• Hantering av inkommande betalningspåminnelser.
• Kontering och distribuering av inkommande omkostnadsfakturor.
• Hantering av leverantörsfakturor avseende direktleveranser.
• Hantering/fördelning av varufakturor som saknar inköpsordernummer.
• Säkerställa slutbokning av samtliga leverantörsfakturor.
• Back-up för butiksekonom vid frånvaro eller hög arbetsbelastning.
• Uppdatering av rutindokument avseende sitt eget ansvarsområde.
Din profil
Vi ser att du har minst 1 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du kommer med tiden ha stort ansvar för ditt eget område, så du måste vara ansvarstagande, flexibel och lösningsorienterad i ditt arbete och gilla högt tempo. Vi ser även att du är en glädjespridare som inte räds att ta dig an nya utmaningar. God kommunikativ förmåga där du behärskar både det svenska, engelska och finska språket väl i både tal och skrift är ett krav.
Framgångsfaktorer
• Minst 1 års tidigare erfarenhet som ekonomiassistent, gärna inom ett större bolag
• Du behärskar både det svenska, engelska och finska språket väl i både tal och skrift.
• Positiv och lösningsorienterad inställning och effektivt och flexibelt arbetssätt.
Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!
Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).
Ansökan
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
PLACERING: Söderort
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Sara Westin-James
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2023-03-31
Denna tjänst är en hyra på ca 8 månader, där du är anställd hos oss på Resultat. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då uppdraget ska tillsättas inom kort. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Sara Westin-James, 072-215 15 34