OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker för vår kunds räkning en finsktalande ekonomiassistent med inriktning mot leverantörsreskontra. Vår kund är större nordisk koncern och är placerad strax söder om tullarna. Du kommer arbeta som konsult via Newr och vara uthyrd till vår uppdragsgivare. Uppdraget startar omgående så vänta inte med din ansökan!
Som ekonomiassistent hos vår kund arbetar du bland annat med:
- Utskick av fakturor med fel referenser
- Kontroll av fakturor
- Besvara frågor från organisationen och leverantörer
- Påminnelse- och inkassohantering
- Arbete med e-fakturor
- Bokslutsarbete och avstämningar
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som har minst gymnasiekompetens och erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du är flytande i både svenska och finska språket. Har du erfarenhet av Unit 4 ERP Agresso är det starkt meriterande.
Personliga egenskaper
För att du ska lyckas i rollen är det viktigt att du är serviceinriktad och trivs med att arbeta i ett team.
Att hjälpa kollegorna och bidra till ett gott samarbete och god stämning faller sig naturligt för dig. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du är noggrann, ambitiös och strukturerad.
Ansökan
Hjärtligt välkommen med din ansökan!
Urval sker löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Matilda Eldh, matilda.eldh@newr.se, 073-027 96 21.
Om Newr:
Newr är specialiserade på rekrytering och interimslösningar inom ekonomi och finans. Vi bistår företag med kandidater och konsulter på chefs-, specialist och linjerollsnivå. Newr står för det vi anser att vår bransch handlar om - new relations. Mellan oss, våra kunder, kandidater och konsulter. Vår ambition är att vara ett attraktivt val för dig som söker en ny utmaning inom ekonomi eller behöver stärka din ekonomifunktion på kort eller lång sikt.