Finsktalande First Line IT Support till Stockholm, deltid

Finsktalande First Line IT Support till Stockholm, deltid

Arbetsbeskrivning

Brinner du för IT och vill fortsätta utvecklas inom området? Säker du ett extrajobb/ deltidsjobb Vi på Experis söker just nu dig som vill jobba deltid (50%) som en finsktalande First Line Supporttekniker på ett stort företag strax söder om Stockholm. Vi söker dig som är bekväm med finska i både tal och skrift. Detta är ett perfekt uppdrag för dig som studerar eller liknande och letar efter en rolig utmaning inom IT support.

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter som supporttekniker i en helpdesk kommer bestå av att ta emot felanmälningar och registrera ärenden. Du kommer göra initial felsökning och tillämpa kända lösningar för att snabbt återställa användarens problem. Din roll innefattar även administration av konton och du har behörigheter till olika system t.ex. Active Directory, Exchange, VPN m.m.

Som supporttekniker kommer du aktivt hålla dig uppdaterad kring kundens interna rutiner/processer och arbeta efter dem.

Arbetstider: Dagtid
Uppdragslängd: Tillsvidare
Omfattning: 50 %
Ort: Stockholm

Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet av IT support alternativt har ett stort IT-intresse och brukar hjälpa vänner och familj med tekniska problem. Ett krav för tjänsten är att du är flytande i finska i både tal och skrift och därför känner dig bekväm med att ge support på finska. Även goda kunskaper på svenska är ett krav.

Som person är du ansvarsfull och strukturerad. Då du daglig kontakt med kund och tar emot dess felanmälningar är det viktigt att du är serviceminded och brinner för att ge bra service. Du ska trivas med att arbeta i ett högt tempo och vara öppen för förändring. Du ska även vara uppgiftsorienterad och tycka om att arbeta både självständigt och i team.

Det är meriterande om du har erfarenhet av support över telefon samt erfarenhet av ärendehanteringssystem samt fjärrstyrningssystem. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av olika system som t.ex. AD (Active Directory), Office365, Exchange, Agresso samt erfarenhet av nätverk.



Om Experis

Experis är ett ledande konsult- och rekryteringsbolag inom IT. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT som matchar dina unika talanger. Professionell utveckling bland våra medarbetare är något vi tar på allvar och alla våra konsulter har en dedikerad och engagerad konsultchef eftersom glada konsulter är en hjärtefråga för oss. Hos oss har du möjlighet att arbeta som tillsvidareanställd konsult. Som anställd kan du se fram emot både spännande arbetsuppgifter och många trevliga och skickliga kollegor.

Som anställd på Experis har du tillgång till vår e-learningplattform som har över 4 500 digitala utbildningar. Samtliga kurser är kostnadsfria och det finns en enorm möjlighet att utbilda och certifiera dig inom många områden exempelvis cloud och cyber security.



Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila viktoria.vershovsky@se.experis.com



Sökord: Supporttekniker, IT, IT-support, Helpdesk, First line, AD, Active Directory, IT-tekniker, helpdesktekniker, IT Service Desk Agent

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 april 2021
  • Ansök senast: 11 maj 2021

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

1 line support

1 line support

26 november 2024