OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu behöver vi en finsktalande HR-assistent för ett tvåmånaders deltidsuppdrag med möjlighet till förlängning hos en av våra kunder i Stockholm. Dina arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna består av personaladministrativa uppgifter som t ex: - Uppdatering av personalhandbok och HR- policys på intranätet.- Utfärdande av anställningsbevis.- Rekryteringsadministration.- Utbildningsadministration.- Introduktionsmappar.Erfarenhet Vi söker dig som talar och skriver finska samt har erfarenhet av administrativt arbete.Kanske är du studerande på PA-programmet eller har nyligen tagit din examen.Du har lätt för att formulera dig i skrift och tycker om att skriva.Personliga egenskaper För att arbeta som konsult bör du vara positiv, flexibel och kontaktskapande.Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service.Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig. Vad erbjuder vi? Du blir anställd som konsult i Adecco Sweden.Adecco Office & HR förmedlar VD-sekreterare, administrativa chefer, HR-specialister, personalchefer m.fl.Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar.Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora multinationella koncernerna, men också många av de mindre innovativa företagen.Mer information om Adecco finns på www.adecco.se Är du intresserad?Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt.Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Välkommen att söka!