FINSKTALANDE INTERIM FINANCE MANAGER

FINSKTALANDE INTERIM FINANCE MANAGER

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Vi söker nu efter en finsktalande interim Finance Manager till ett CleanTech-bolags Finska filial. Rollen kommer att kunna skötas på distans, alternativt från deras Sverige-kontor i Spånga och kommer att innebära regelbundna resor till Helsingfors, Finland. Uppdraget beräknas pågå i ca 6 månader.

Dina arbetsuppgifter
Du sitter som ensam ekonom och har helhetsansvaret över det finska bolagets redovisning. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära:
• Se till att räkenskaper och finansiella rapporter upprätthålls enligt redovisningssed
• Hantera löpande bokföring, betalningar etc.
• Ansvar över skatter och moms
• Bokslut
• Rapportering enligt rapporteringstider
• Analys av resultat- och balansräkning
• Kontakt med huvudkontoret
• Ge viktiga input till företagets redovisningsprinciper och rutiner
• Kontroll av löner mot extern byrå och support kring svenska lagar och regler på HR-området

Din profil
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och minst fem års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Vi tror att du sedan tidigare har suttit på en liknande roll, där du haft ett helhetsansvar i en konsultativ roll.

För att just du ska passa i rollen som interim Finance Manager är det viktigt att du trivs med stort eget ansvar. Du tycker om att själv sätta prioriteringar för ditt arbete och är inte beroende av att ha en större ekonomiavdelning runt dig för att trivas. Du tycker om variation och kan uppskatta att både handskas med komplexa utmaningar och ta hand om rutinbaserade arbetsuppgifter. Vidare är du en problemlösare och har ett tydligt resultat i fokus i ditt arbete. Du har hög integritet, är ansvarstagande och tycker om en prestigelös arbetsmiljö.

Det är viktigt att du har en bra kommunikativ förmåga både på finska och engelska. Du är van att arbeta med Excel och det är meriterande om du har arbetat med i Navision.

Framgångsfaktorer
• Erfarenhet av liknande arbetslivserfarenheter
• Goda kunskaper inom Excel
• Meriterande att ha arbetat i Navision
• Flytande finska och engelska är ett krav

Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!

Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Ansökan
Ansökan
START: Oktober -22
OMFATTNING: Heltid
PLACERING: Distans, samt regelbundna resor till Helsingfors, Finland
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Sara Westin-James 072-215 15 34
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2022-10-22
Denna tjänst är en hyra där du blir anställd hos oss på Resultat AB och arbetar ute hos vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sara Westin-James; 072 215 15 34

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resultat AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2022
  • Ansök senast: 23 oktober 2022

Liknande jobb


CFO

CFO

23 november 2022

CFO - Clean Motion

CFO - Clean Motion

23 november 2022

Chief Financial Officer

Chief Financial Officer

18 november 2022