OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en teknisk, problemlösande och hjälpsam person som dessutom skriver och pratar finska? Vill du arbeta för ett större nordiskt bolag i tillväxt? Delar du vår tro på att engagemang, kompetens och samarbete är grundstommen för framgång? Då kan det var precis dig som vi letar efter, som tillsammans med oss vill skapa den bästa supportavdelningen inom den växande Alligo-koncernen!
Ditt anställningserbjudande
Du blir en viktig nyckelperson i Alligos fortsatta tillväxtstrategi. Som medarbetare hos oss får du arbeta i en miljö som präglas av utveckling, snabba beslutsvägar och arbetsglädje. Vi erbjuder möjlighet till distansarbete, friskvårdsbidrag och förmånliga personalpriser i våra butiker. Vi arbetar också kontinuerligt med kompetensutveckling på individnivå.
Om avdelningen
Supportavdelningen under IT & digital utveckling består idag av 9 personer utspridda på flera orter i Finland, Norge och Sverige. Vi är en serviceinstans som supportar våra kollegor från såväl butiker som kontor i alla tre länder. Våra huvudsakliga arbetsverktyg är telefon samt vårt ärendehanteringssystem TOPdesk i vilket vi sköter alla IT-ärenden.
Om tjänsten
I rollen som Infrastruktursupport hos oss kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:
· Hantera beställningar, tekniska frågor och felanmälningar på ett professionellt och trevligt sätt via telefon, mail och besök
· Hjälpa till med installation av mjukvara och hårdvara som krävs för vår infrastruktur.
· Aktivt delta i att relevant dokumentation hittas och underhålls.
· Identifiera och implementera förbättringsförslag.
· Analysera problem och felsöka incidenter i samråd med IT-avdelningen gällande applikationer
Om dig
Alligos värdegrund vilar tungt på tre nyckelord – Engagemang, Kompetens och Samarbete. Dessa värdeord är styrande i våra beslut, vår kommunikation och våra dagliga handlingar. Viktiga ord som vi vill skall lysa igenom hos alla våra medarbetare.
För att vi skall trivas ihop ser vi att du är en person som gillar problemlösning, som tycker om människor och ser utmaningen i att nysta i problem som kanske inte är självklara från första stund. Du tycker om att lära dig nya saker och tar ansvar för din egen utveckling genom interaktion med kollegor, både i first och second line.
Utöver din personliga profil behöver du följande:
· Grundläggande IT-förståelse och ett tekniskt intresse.
· God svenska samt finska i tal och skrift.
· Då vårt koncernspråk är engelska ser vi att du behöver behärska även det.
· Gymnasieutbildning eller motsvarande, gärna inom data/teknik
Meriterande
· Kunskaper om Active Directory, Microsoft Office365.
· Erfarenhet från kundtjänst, IT-Support eller annat serviceyrke.
Om Alligo
Alligo är börsnoterade på Nasdaq Stockholmsbörsen och är mest kända på marknaden genom våra starka konceptvarumärken Swedol, TOOLS, Grolls och Univern. Sammantaget omsatte Alligo 8,5 miljarder kronor 2021 och har drygt 2300 anställda över hela Norden.
Tillsammans riktar vi oss i första hand till företagskunder inom industri- och byggsektorn samt offentlig verksamhet. Hos oss kan man handla verktyg, förnödenheter, arbetskläder och skydd.
Vår mission; ”Vi får företag att fungera”
Om din Ansökan:
Vänta inte med din ansökan, med personligt brev och CV då urval och intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdag.
Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Norr Eriksson, Supportchef på +46 8 727 27 89 eller karin.norr.eriksson@alligo.com
Sista ansökningsdag: 2022-08-08
Start: Enligt ök
Omfattning: Heltid, 40 timmar/vecka
Placering: Sverige - Tyresö/Göteborg eller Finland - Vantaa/Kotka
Vi tillämpar 6 månaders provanställning
Alligo tror på mervärdet av mångfald och välkomnar därför särskilt kvinnliga sökande i denna rekrytering.