Finsktalande IT-supporttekniker

Finsktalande IT-supporttekniker

Arbetsbeskrivning

IT-bemanning är ett socialt och personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda medarbetaren. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.

Terve, terve, hej hej.... pratar och skriver du obehindrat på finska och svenska och har erfarenhet av IT-support och/eller teknisk kundtjänst då kan vi erbjuda ett roligt och utvecklande jobb som IT-supporttekniker hos vår kund som växer så det knakar och där det händer mycket. Vill du vara med på resa? - välkommen med din ansökan :-)



Vem är du?

Vi söker dig som med ett starkt kundfokus som tycker om att ge professionell service. Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och nya tekniker. Vidare behöver du kunna anpassa dig efter olika kunders behov för att lösa deras problem. Som person är du glad och social och har lätt för att samarbeta med andra. Vi ser gärna att du trivs med ett högt tempo och att du kan hantera flera ärenden och processer samtidigt.
I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.



Arbetsuppgifterna i kundens service desk innefattar bland annat att:

- Informera, vägleda och assistera användarna i det dagliga användandet av supporterade system, verktyg och utrustning.

- Mottaga, registrera, koordinera och rapportera information, önskningar, behov, frågor och problem som står i relation till ett effektiv användande av IT i Kunden.

- Vara SPOC (single point of contact) mellan användarna, Kunden IT och externa leverantörer.

- Mottaga, registrera, följa upp och rapportera ärenden tills de avslutas och stängs.

Dina kvalifikationer

- Det är av stor betydelse för användarnas uppfattning av Service Desk att de personer som bemannar funktionen kan förstå användarens problem och framstå som kompetenta personer inom IT-området. Dessutom krävs insikt i de processer, system, program och teknik som används i Kundens IT-miljö för att kunna utföra effektiv problemvärdering samt svara på IT-relaterade frågor.

- Medarbetaren ska inte bara kunna lösa den tekniska delen av problemet utan också i dialog kunna vägleda och i viss mån utbilda användaren.

- Medarbetaren ska följa de riktlinjer, ansvar och ägarskap som definierar Kundens IT-plattform.

- Vana och insikt i att jobba mot externa driftspartners.

- Kunskap och insikt i den centrala Citrix-miljön och hur den samspelar med de övriga centrala och lokala system.

För att klara av arbetet behöver du ha kunskaper av följande system, program och verktyg:

- Supportverktyg som används för systemadministration, felsökning och problemlösning, såsom:

- Ärendehanteringssystem (Pureservice)

- Fjärrsupport mha av TeamViewer

- Antivirusskydd (Symantec Endpoint Protection)

- Symantec Brightmail (Quarantine, SPAM Filter)

- Microsoft Office 2016 i Citrix-miljö samt lokalt på PC

- Sharepoint

- Active Directory

- Office365

- Azure

- VPN

- Microsoft Endpoint Manager

- MDM (Mobile Device Management)

- Windows 10

- Meriterande är kunskap i Agresso (Affärssystem)

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Niclas Nodby niclas.nodby@itbemanning.se

OBS! Ett krav är att du har goda kunskaper i finska och svenska, både vad gäller tal och skrift.

Kontaktpersoner på detta företaget

Niclas Nodby

Sammanfattning

  • Arbetsplats: IT-bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 december 2021
  • Ansök senast: 5 juni 2022

Besöksadress

Jakobsbergsgatan 7, Stockholm
None

Postadress

Jakobsbergsgatan 7
Stockholm, 11144

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024