Finsktalande kravhandläggare

Finsktalande kravhandläggare

Arbetsbeskrivning

Vi på Bluestep Bank brinner för att fler människor ska kunna ta bolån. Att planer, drömmar och mål ska kunna gå i uppfyllelse oavsett vem man är. Vårt mål är att ansvarfullt öka finansiell inkludering i samhället genom att bejaka våra kunders olikheter och fokusera på deras framtida potential.​

Hos oss blir du del av en inkluderande och öppensinnad kultur, som präglas av passion och innovation, där vi vågar utmana och förändra. Vi tror på värdet av intern inkludering och värdet av olika perspektiv. För rätt person finns det goda möjligheter till en spännande karriär. Välkommen som du är.​

Vi söker finsktalande medarbetare till kravavdelningen på Bluestep Bank – heltid

Om tjänsten
Vi söker nu en ny medarbetare till Bluesteps kravavdelning som behärskar både svenska och finska i skrift och tal. Rollen är en tillsvidareanställning på heltid och arbetar mot både den svenska och finska marknaden.

I rollen som kravhandläggare kommer du att vara företagets ansikte utåt och hantera inkommande och utgående telefonsamtal och kommunicera via mail. Du kommer ha daglig kontakt med de kunder som ligger efter med sina betalningar, med syftet att lösa kundens situation. Till stor del består tjänsten av att finna lösningar, säkerställa att överenskommelserna följs och hålla en hög servicenivå för att minimera förfallna fordringar och förluster. Ytterst handlar det om att säkra kundens situation på bästa sätt. Vidare kommer du också vara en nyckelperson i arbetet att förbättra våra processer och rutiner för vår finska kravavdelning.

Din profil
Vi söker dig som brinner för god kundservice, har god förmåga i att hantera kunder och är serviceinriktad som person. Du har ett intresse för kravhantering och bank/finans, och det är en fördel med erfarenhet inom området men inget krav. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig både muntligen och i skrift i svenska och finska.

Du är lösningsorienterad och kreativ i ditt sätt att tänka. Då tjänsten till stor del innebär tät kontakt och samarbete med kollegor lägger vi stor vikt vid att du är samarbetsvillig, ansvarstagande och en teamplayer med hög arbetsmoral. Du bidrar i din del av arbetet och med din positiva personlighet till Bluesteps fortsatta framgångar.

Arbetsplatsen kännetecknas av att vara inkluderande. Hos oss äger vi alla ansvar för att bidra till vår goda laganda, att vi utvecklar våra arbetssätt och att vi når uppsatta mål.

Vi erbjuder
Söker du ett företag som är i framkant och där kulturen präglas av entreprenörskap och engagemang. En utmanare i en traditionell bransch som växer och som ska fortsätta göra det. Då är kanske Bluestep något för dig. Hos oss får du möjlighet att arbeta med kollegor som står för hög kompetens och professionalitet. Vi premierar nytänkande och för rätt person finns möjlighet till en riktigt spännande karriär!

Intresserad?
Klicka på ansök för att söka tjänsten. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR på HR@bluestep.se. Vi ser fram emot att höra av dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bluestep Bank AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 augusti 2022
  • Ansök senast: 1 september 2022

Besöksadress

Sveavägen 163
None

Postadress

Sveavägen 163
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

4 november 2024

4 november 2024

Serviceinriktad inkassohandläggare

1 november 2024