Finsktalande Kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Vår kund är en av världens största tillverkare av verktyg för slipning, kapning, sågning, borrning och dressing. Familjeföretaget har i dag cirka 4 200 anställda på 27 produktionsplatser i 11 länder på fem kontinenter. Inom divisionerna Metall och Precision, Industrifackhandel, Bygg och Sten, Keramik och Glas tillverkar vår kund 80 000 olika produkter. Dessa erbjuds till kunder världen över via 35 försäljningsbolag och ytterligare distributörer i 65 länder. Företaget är kända över hela världen för att klara en mängd olika utmaningar och är uppskattade samarbetspartner vid utveckling av nya och innovativa lösningar. 

Till vår kund söker vi en:
Finsktalande kundservicemedarbetare

Hos vår kund arbetar totalt 4 263 människor globalt, varav 1 148 vid företagets säte i Schwaz. Från huvudkontoret i Täby bedrivs bland annat deras nordiska kundservice, där även Estland ingår.  
Dina arbetsuppgifter

Till kundserviceavdelning söker vi nu en finsktalande medarbetare, som kommer att arbeta mot den finska marknaden. Arbetet går ut på att vara behjälplig med svar kring frågor från kunder. Dina ansvarsområden innebär bl.a. att hantera order från beställning till fakturering, hantera frågor gällande produkter i koordination med produktchefen och att supportera företagets säljare. Du använder både mail och telefon som kommunikationsverktyg i din roll.
Vem är du?

Vi söker dig som tidigare jobbat med liknande arbetsuppgifter, gärna inom industri eller produktion. Det är en fördel om du har kunskap i Officepaketet och SAP. Det är också ett stort plus i kanten om du har ett tekniskt intresse. Ett krav är att du pratar finska, både i tal och skrift.
Vad erbjuder vi dig?

Hos vår kund får du ett självständigt arbete under ledning av företagets kundservicechef. Vår kund vilar på en trygg och anrik kultur, där de månar om varje medarbetares välmående. De väljer sina medarbetare med stor omsorg och stöttar dem på ett målinriktat sätt i deras vidareutveckling och individuella karriärmöjligheter. Precis som vi på Workz. Till skillnad från många andra arbetsgivare sätter vi din potential i fokus och inte ditt CV.

Är du rätt person hjälper vi dig att lyckas i yrket. Under 12 månader får du en gedigen utbildning i olika steg, där allt från renodlade serviceutbildningar, praktisk coaching i form av medlyssning till seminarium om din personliga utveckling ingår.

Tjänsten omfattas naturligtvis av kollektivavtal, vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande lön, semester och pension.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrica Engbrink

Jonas Norén

Emmy Angeklint

Sanna Larsen

Daniel Topic

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Workz Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 29 november 2017

Besöksadress

Stadsgården 10 11645 Stockholm
None

Postadress

Stadsgården 10
Stockholm, 11645

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024