OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Smartphoto är ett av de mest innovativa företagen inom digital fotoframkallning i Europa. Med miljontals kunder i 12 länder är Smartphoto en av de marknadsledande inom sin bransch i Europa. Smartphotos sortiment innehåller över 600 produkter, där varje produkt är unik och skapad direkt efter kundens önskemål. Verksamhetens målgrupp är främst B2C-segmentet, familjer och småbarnsföräldrar. Deras produktionsanläggningar är helt digitaliserade och de är väl positionerade i en expanderande och dynamisk bransch.
Smartphoto Nordic AB har sitt huvudkontor i Malmö och ansvarar för den svenska, finska, norska, danska, brittiska samt irländska online-marknaden. Smartphoto Nordic AB ingår i Smartphoto Group NV som är börsnoterade på Euronext och har sitt säte i Belgien.
Besök gärna Smartphotos hemsida för mer information: https://www.smartphoto.se
Om tjänsten
Smartphotos kundserviceavdelning växer, och de söker därför nu en finsktalande kundservicemedarbetare! Du kommer tillhöra Smartphotos nordiska kundserviceteam där du tillsammans med dina kollegor, via främst e-post men även telefon, kommer besvara kunds frågor rörande produkter och leveranser. Därutöver kommer du besvara inlägg och recensioner via Smartphotos sociala medier. Kundserviceteamet ansvarar tillsammans för inkommande förfrågningar från hela Norden, men du kommer lägga särskilt fokus på kunder från Finland. Mer ingående innebär tjänsten att:
- Via telefon och e-post besvara kunds frågor gällande leveranstider och produkter
- Svara på inlägg och recensioner via Facebook och Trustpilot
- Hantera reklamationer och returer
- Vara kunder behjälpliga vid orderläggning, och guida dom rätt på hemsidan
Om dig
För att vara aktuell för rollen så behöver du ha en avslutad gymnasieutbildning och en vilja att utvecklas inom en kundorienterad roll. För rollen är det även viktigt med:
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i en serviceorienterad roll som innefattat kundkontakt
- Tidigare erfarenhet av kundservice är meriterande men inget krav
- Goda kunskaper i finska, svenska och engelska i såväl tal som skrift
Du har en positiv och engagerad inställning till ditt jobb, och tillgodogör dig gärna ny kunskap i syfte att kunna ge kunden en så bra service som möjligt. Du tar gärna för dig, och är inte rädd för att komma med nya lösningar och tankar på utmaningar och problem. Är du osäker på en viss situation ser du vinsten i att ta stöd från dina kollegor för att tillsammans komma fram till en hållbar lösning. Du kommer tillhöra ett litet och väloljat team med högt i tak, och värderar likt dina kollegor en god samanhållning och teamkänsla i gruppen.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Centrala Malmö
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Vardagar 8.00-16.30
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Finsktalande, kundservice, kundtjänst, B2C, Malmö, Lund, rekrytering